امسال ۶۵ تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شد

کرمان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۵ تن انواع مواد مخدر در این استان، کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در کمیته حقوقی و قضایی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان در برگزاری مزایده فروش خودروهای توقیفی موجود در پارکینگ شورای مبارزه با موادمخدر، از استان های شاخص در کشور بوده به نحوی که در مجموع از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۶۶۸ خودرو به فروش رفته است.

وی با اشاره به این مطلب که بیش از ۲ هزارو ۵۶۰ میلیارد ریال از محل فروش این خودروها حاصل شده است، تاکید کرد:‌ اقدامات موثر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و مقامات قضایی استان در راستای شناسایی و برخورد با قاچاقچیان قابل تقدیر است.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان افزود: بایستی تجهیزات و وسایل کنترل مواد مخدر در مبادی ورودی مانند مرصاد کرمان به روز گردد و تحقق این امر نیاز به نگاه و کمک ویژه ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر دارد.

حجت الاسلام حمیدی ضمن تاکید بر این مطلب که باید در مرزها و استان های جنوب شرقی در جهت مبارزه و پیشگیری از ورود مواد مخدر به کشور سرمایه گذاری شود، اضافه کرد: تجهیزات و نیروی انسانی لازم نیز باید در اختیار نیروهای فراجا قرار گیرد.

امسال ۶۵ تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شد

کاشت مواد مخدر در افغانستان افزایش پیدا کرده است

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری نیز در این نشست گفت: برخلاف گفته های کشور افغانستان مبنی بر کاهش کاشت تریاک، تحقیقات موثق نشان می دهد که در این کشور کشت مواد مخدر افزایش پیدا کرده است و متاسفانه این کشور در حال تبدیل شدن به قطب مواد مخدر صنعتی است.

محمد زارعی گفت: سیاست گذاران کشورهای غربی بدنبال عادی کردن تولید و توزیع مواد مخدر هستند و بایستی مقامات عالی کشور در جهت پیشگیری از عادی کردن این مساله اقدامات لازم را بعمل آورند.

وی ادامه داد: معضل معتادان متجاهر به یکی از مسائل و مشکلات عمده استان تبدیل شده است و بایستی مراکز کمپ ماده ۱۶ در کرمان توسعه یابد.

زارعی بیان کرد: در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، کشف و شناسایی اموال قاچاقچیان با خلاهایی مواجه می شود و لازم است با هماهنگی دیگر دستگاه های متولی، ضربه اساسی به بنیان های مالی این افراد وارد شود.

بیش از یک هزار خودروی توقیفی در پارکینگ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان هم در این جلسه گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در حوزه پیشگیری، با استفاده از یاریگران در دانشگاه ها، مدارس، روستاها و محلات اقدامات ارزنده و شایسته ای انجام داده است.

کوروش احمدیوسفی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ طرح یاریگران در استان اجرا شده است و هیات های اندیشه ورز نیز در محلات وظیفه شناسایی مسائل و ظرفیت های آن محله را برعهده دارند.

وی افزود: در حال حاضر موجودی جدید خودروهای توقیفی در پارکینگ های شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یک هزار و ۳۷۴ مورد است.

ذوالفعلی نژاد، مدیر کل امور زندان ها، اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز گفت:‌ باوجود هزینه های زیاد برای راه اندازی کمپ کبوترخان، متاسفانه هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد زندانیان در کشور مرتبط با مواد مخدر هستند و باید در استان کرمان مانند دیگر استان ها، این مرکز بازتوانی معتادان تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر استان کرمان تصریح کرد: ضربه به بنیان های مالی در دستور کار پلیس قرار گرفت و در این راستا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پولشویی کشف و ضبط شده است و همچنین سهم استان کرمان ۱۲ درصد از کل کشفیات مواد مخدر در کشور است.

در پایان این نشست از ۲ تن از جانبازان نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر آقایان محمدرضا شهسواری و علی عباس بهرامیان تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha