۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85410962
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ مجتمع خوابگاهی در دانشگاه بوعلی سینا همدان به بهره برداری رسید

همدان- ایرنا- ۲ مجتمع خوابگاهی "مرضیه حدیدچی" با ظرفیت ۷۰۰ نفر واقع در دانشگاه بوعلی سینا همدان روز پنجشنبه با حضور محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین افتتاح خوابگاه های جدیدالاحداث بانوی مجاهد"مرضیه حدیدچی" اظهار کرد: برای احداث این مجتمع خوابگاهی دارای اسکلت فلزی و سیستم گرمایش از کف، هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال توسط بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هزینه شده است.

سیدمصطفی سید هاشمی ادامه داد: با وجود بارش برف و باران شهر همدان در فصل زمستان این ۲ مجتمع خوابگاهی کمتر از ۱۶ ماه با زیربنای ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع ساخته و به بهره برداری رسید و این عمل پیامش این است که اگر بخواهیم با عزم و اراده و توکل به خدا به طور قطع می‌توانیم.

۲ مجتمع خوابگاهی در دانشگاه بوعلی سینا همدان به بهره برداری رسید

وی ادامه داد: ساخت این ۲ مجتمع خوابگاهی هدیه ای از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به مردم همدان است که سرآمد مردم ایران در صنعت و علم هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: دانشگاه بوعلی سینا همدان با سابقه ۵۰ ساله از قدیمی ترین دانشگاه های کشور است و رتبه هشتم بین دانشگاه‌های اسلامی جهان را دارد.

سید هاشمی با بیان اینکه برای پروراندن دانشجویان و جوانان و تحویل بزرگان علم به جامعه باید سر تعظیم به دانشگاه بوعلی سینا فرود بیاوریم ادامه داد: در این دانشگاه علمایی تربیت می‌شود که در مسیر دین خدا باشند و حضور ۱۵ هزار دانشجو در این دانشگاه موجب شده که ساخت خوابگاه در این دانشگاه در اولویت باشد.

وی اظهار کرد: همزمان با افتتاح این ۲ بلوک خوابگاهی، اولین اتاق مادر و کودک نیز در دانشگاه های کشور امروز در دانشگاه بوعلی افتتاح می شود.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز در این آیین گفت: خوابگاه‌های یادشده در مجموع دارای ۱۱۲ اتاق، ۱۴۲ سرویس بهداشتی و ۱۴ آشپزخانه هستند و شامل امکانات متنوعی مانند فضای ورزشی، کتابخانه، نمازخانه، اتاق سرپرستی، رخت شورخانه است و ۲ دستگاه آسانسور با ظرفیت ۱۲ نفر به همراه ژنراتور برق برای مواقع اضطراری در این خوابگاه‌ها نصب شده است.

حمیدرضا علیان‌زادگان اظهار کرد: با بهره‌برداری از این ۲ مجتمع خوابگاهی در همدان تعداد خوابگاه‌های افتتاح شده این بنیاد در کشور به ۱۵ خوابگاه رسید.

وی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با توجه به تاکیدات و نظر مساعد رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۵ به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی برای دختران سرزمین ورود کرده و ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه را در مناطق محروم کشور در دستور کار خود قرار داده که از این تعداد، ۱۳ خوابگاه در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر، بیرجند، تربت حیدریه، قائن، و مراغه به بهره‌برداری رسیده است.

در پایان این آیین از زحمات دست‌اندرکاران ساخت این ۲ مجتمع خوابگاهی قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha