دیگر «تَکرار» خاتمی جواب نمی‌دهد/ اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار در انتخابات شرکت کردند

تهران - ایرنا - یک فعال سیاسی در واکنش به مواضع اخیر رئیس دولت اصلاحات، گفت: او باید حقیقت را به طیف مخاطبان خود بگوید که دیگر «تَکرار» فایده‌ای ندارد، از این رو در انتخابات شرکت نکرد.

«مهدی عرب صادق» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا، درباره مواضع اخیر رئیس دولت اصلاحات مبنی براینکه آگاهانه و صادقانه در انتخابات ۱۴۰۲ رای ندادم، اظهار کرد: امروز مخالفان جمهوری اسلامی از مسیر رادیکالیسم و دیکتاتوری رسانه‌ای به زدن جمهوریت نظام برخاسته‌اند؛ مردم، مسئولان، سیاسیون و اقشار اجتماعی باید زمین باخته دشمن را شناسایی کنند.

وی افزود: پُر واضح است کسانی که از داخل مرزها تلاش می‌کنند انتخابات را تحریم کنند در واقع دنباله همان رادیکالیسمی هستند که هیچ رابطه‌ای با اصلاحات ندارند، گرچه ممکن است بر خود نام اصلاح‌طلب بگذارند.

این فعال سیاسی گفت: اصلاح طلبان سید محمد خاتمی را فریب دادند و البته درسی شد برای آنها که تلاش می‌کنند در بی تاثیری صندوق رأی در زندگی مردم القائات کذب کنند.

عرب صادق با بیان اینکه مردم در آوردگاه ۱۱ اسفندماه آمدند، البته دلخور بودند اما باز هم آمدند، تصریح کرد: امروز عجیب است اگر کسی نسبت به وضع موجود نقد نداشته باشد اما با این حال همه می دانند راهی که صندوق را دور بزند هدفش کف خیابان و خرسندی آن برای بدخواهان ملت است.

وی با تأکید بر اینکه طیف بدخیم اصلاح طلبان از سید محمد خاتمی عبور کرده‌اند و این، حالِ آنها را وخیم‌تر خواهد کرد، گفت: امروز رادیکالیسم و تحجر هر دو به مصاف عقل رفته‌اند، حال آنکه صندوقِ رأی، مغزِ متفکرِ جمهوریتِ نظام است.

فعال سیاسی با بیان اینکه در دوره «پسا انتخابات» به وضوح مشاهده شد که نتایج در برخی حوزه‌های رأی حیرت‌انگیز شد و آیا این تغییر نبود؟ تاکید کرد: ملت نماینده‌ای که سیلی می‌زند را کنار گذاشت و به دموکراتیک‌ترین شکل ممکن سیلی او را با صبر استراتژیک پس داد؛ نماینده‌ای که شائبه فساد مالی و سیاسی دارد را حذف می‌کند و این نشان از مغز جمهوریت نظام است که در صندوق رأی تبلور یافته است.

عرب صادق با اشاره به مشارکت ۴۱ درصدی انتخابات گفت: گرچه این میزان رضایت‌بخش نیست اما سندی است بر حقانیت و صداقت نظام با مردم؛ معتقدم آن بخش از ۵۹ درصدی که تعمدا مشارکت انتخاباتی نداشته‌اند، دنبال اصلاح نیستند و البته همیشه آنها متوقع‌ترین هم بوده‌اند!

وی افزود: خاتمی با «تَکرار می‌کنم» جهت سیاسی را در کشور عوض کرد، خوب نتیجه نداد و مردم ناراضی شدند، آیا بی اثر شدن تکرار او باید بهانه قهر مخفی شود؟ خاتمی باید حقیقت را به طیف مخاطبان خود بگوید که دیگر «تکرار» فایده ندارد، از این رو در انتخابات شرکت نکرد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: اصلاح طلبان پس از شکست در صندوق رأی ـ انتخابات سال ۹۸ ـ در پی سیاست فشار از پایین بودند و برای برد دموکراتیک نه برنامه سیاسی داشتند و نه سرمایه اجتماعی؛ این عین دیکتاتوری است که هر وقت صندوق رأی خواسته شما را برآورده نکرد زیر میز انتخابات بزنید.

عرب صادق تصریح کرد: امروز اگر خاتمی هم کاندیدا می‌شد در ۳۰ نفر اول تهران قرار نمی‌گرفت و متاسفانه باید بگوییم اصلاح طلبی در کشور فقط یک شعار است، اصلاح طلب واقعی کسانی هستند که رأی دادند. تاکتیک بی نتیجه قهر با صندوق رأی از سوی کسانی پیگیری و تبلیغ شد و باز هم خواهد شد که مردم پیشتر با آنها قهر کرده بودند.

وی با بیان اینکه گرچه در اردوگاه اصولگرایان نیز اتفاقات ناخوشایندی رقم خورد، اضافه کرد: اصولگرایان هم اگر به خود نیایند، مردم از آنها نیز عبور خواهند کرد و حتما واضح شد که اصلِ محورِ نظام، مردم هستند و در سایه رهنمودهای رهبری، سیاسیون باندباز و فریبکار توسط مردم حذف می شوند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: اگرچه مشارکتِ ۴۱ درصدی بالا نیست، اما برگی است بر صداقت نظام با مردم و نشانِ تاب‌آوری نظام در برابر این حجم حمله و هجمه علیه موجودیت و جمهوریت نظام؛ ولی باید فعالانه برنامه‌ریزیِ شنیدن صدای مردم و حتی آن ۵۹ درصد را داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha