بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ایثارگران بوشهری پرداخت شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهرگفت: امسال ۲هزارو ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ایثارگران این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا " نعمت‌الله غلامپور " روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مبلغ از محل اعتبارات و تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه در زمینه طرح‌های اشتغال‌زایی تامین شده است.

وی بااشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۶۰ میلیارد ریال در زمینه طرح‌های اشتغال‌زایی جامعه ایثارگری استان بوشهر جذب شد افزود: اعتبارات اشتغالزایی ایثارگران این استان نسبت به پارسال نیز رشد چهار برابری دارد.

غلامپور تصریح کرد: امسال افزون بر حضور ۴۱ نفر از مشاروان امور ایثارگران سازمان ها و وزارتخانه‌های مختلف در استان بوشهر با برگزاری میزهای خدمت به مطالبات ۳۷۰ نفر از ایثارگران نیز رسیدگی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر یادآور شد: امسال همزمان با بزرگداشت روز شهید ( ۲۲ اسفند ) در راستای تامین مسکن خانواده‌های شهدا ۳۰۰ قطعه زمین مسکونی به ۳۰۰ فرزند شهید این استان واگذار می‌شود.

وی با قدردانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر در رسیدگی به مطالبات جامعه ایثارگران به موضوع یک درصدی اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی گفت: پارسال طرح تخصیص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در هیات دولت مصوب و با امضای رییس جمهور به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد.

غلامپور با بیان اینکه این مصوبه با امضا استاندار بوشهر به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است، گفت: قرار است یک درصد از بودجه هر دستگاه دولتی به امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص داده شود که تاکنون ۲۷ دستگاه دولتی این استان این بودجه را با تایید بنیاد شهید اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: از فروردین سال ۱۴۰۳ اعتبارات و بودجه هر دستگاه دولتی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه می‌شود با تعیین میزان بودجه تخصیص یافته و تایید بنیاد شهیدو امور ایثارگران برنامه‌ها و طرح‌ها مصوب و تا پایان سال اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: عملکرد این اداره کل در ۵۳ مورد فعالیت و برنامه شاخص امسال نسبت به سال گذشته ۲ تا ۳ برابر و نسبت به ۲ سال گذشته ۱۱ برابر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha