۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85411824
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش سرعت وزش باد در همدان

۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85411824
افزایش سرعت وزش باد در همدان

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: افزایش سرعت وزش باد تا سه روز آینده پدیده غالب جوی در استان است.

روح الله زاهدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین سرعت وزش باد استان در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به گل تپه و نهاوند با ۵۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط شمال استان بارش‌هایی به شکل رگبار موقت شاهد بودیم که در کرفس درگزین ۲ میلیمتر بارش گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: امروز و فردا ابرهایی در آسمان استان انتظار می‌رود و در برخی نقاط شمالی استان احتمال بارش‌های پراکنده پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده وزش باد شدید همراه با بارش‌ و رگبار موقت پیش بینی می شود و از فردا شاهد ابرناکی در آسمان استان خواهیم بود.

زاهدی افزود: از روز یکشنبه تا دوشنبه شرایط برای بارش‌ها مهیاتر است و احتمال بارش‌ها و رگبار موقت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: صبح روز سه شنبه کاهش دما در استان همدان پیش بینی می شود به طوری که دمای هوا در برخی نقاط پنج درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: فامنین با سه درجه سانتیگراد زیر صفر و نهاوند با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت با ۱۳ سانتیگراد بالای صفر و یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha