۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85411849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ کتابخانه در مساجد استان البرز فعال است

۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 85411849
۱۸۰ کتابخانه در مساجد استان البرز فعال است

کرج – ایرنا – مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد البرز از فعالیت ۱۸۰ کتابخانه در مساجد این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام " کاظم شکری" به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: از مجموع این تعداد کتابخانه، ۵۶ کتابخانه هم سطح با کتابخانه های ملی و استانی بوده که حتی به افراد کنکوری نیز خدمات ارایه می دهند .

وی بیان کرد: اکنون درمحلات کمتر توسعه یافته امکانات هنری با گروه های نمایشی مستقر شده است .

شکری یادآورشد: اکنون درصدد هستیم تا از ابزار هنر هرچه بیشتر برای جذب جوانان در مساجد بهره ببریم .

وی اضافه کرد: مساجد علاوه اینکه پایگاه قرآن و قرائت این کتاب آسمانی هستند طرح هایی پیش بینی شده تا دوره های آموزشی دراین زمینه افزایش یابد .

وی با اشاره به اینکه مساجد یکی از سنگرهای انقلاب اسلامی است گفت: مساجد جایگاه رفیعی دارند و از ابتدای انقلاب پایگاه فعالیت هایی اجتماعی و سیاسی بوده اند .

شکری بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای رشد و شکوفایی مساجد است یکی از شان های مساجد پیوند مسجد و هنر است تا هنر اسلامی را تقویت کند .

توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی برای نیازمندان از مساجد البرز

وی ادامه داد: در دهه اول ماه مبارک رمضان یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان البرز ازطریق مساجد توزیع خواهد شد .

شکری گفت: سامانه ای به نام بچه های مسجد تعبیه شده که تمام فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مسجد رصد می شود و با همراهی مردم امیداریم گام های موثرتری در امور فرهنگی برداریم .

۱۸۰ کتابخانه در مساجد استان البرز فعال است

استان البرز پنج هزار و ۲۵۰ نفر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز به مناسبت روز گرامیداشت شهید در سخنرانی دیگری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: در استان جامعه آماری ارزشمندی از این قشر برای حفظ ارزش نظام و اسلام داریم .

" سلیمان رستمیان " ادامه داد: پنج هزار و ۲۵۰ نفر به شهادت رسیده اند و ۱۵ هزار جانباز و آزاده سرافراز سرمایه اجتماعی استان البرز هستند که در تلاش هستیم تا نسل ها قدر این گوهرهای گران بها را بدانند .

وی بیان کرد: هرآنچه داریم از مردان و زنانی است که جان خود را نثار کردند و سبب پیشبرد اهداف اسلام شدند بنابراین باید هرچه بیشتر این سرمایه های عظیم را تکریم کرد .

رستمیان گفت: درجریان انتخابات به رغم تلاش دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی از طریق کاهش مشارکت حداکثری دیدیم که خانواده های شهدا پیش قدم شدند و با حضور خود توطئه ها را خنثی کردند .

وی اضافه کرد: کاری فراتر از قانون برای خانواده شهدا انجام نشده و امروز هرچه داریم از ایثار بزرگ مردانی است که جان خود را نثار کردند بنابراین تمام فضاها باید مزین به نام شهدا باشد .

رستمیان با اشاره به سالروز بزرگداشت شهید تاکید کرد: تمام اقشار جامعه باید در این ایام با تکریم خانواده های این عزیزان دین خود را ادا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha