۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85416681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز طرح قرآنی مسطورا در البرز

۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85416681
آغاز طرح قرآنی مسطورا در البرز

کرج – ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز از آغاز طرح قرآنی "مسطورا" یا "سطر به سطر" همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد و گفت : طبق پیش بینی ۲۰۰ هزار نفر زیر پوشش این طرح معنوی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق روز سه شنبه در نشستی که با حضور خبرنگاران با موضوع اجرای طرح ملی «مسطورا» برگزار شد، افزود: در مدت سه سال اجرای این طرح ۱۵۰ آیه پرتکرار که مورد تاکید بیشتر بزرگان همچون امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و رهبر معظم انقلاب است، انتخاب شده تا بر اساس آن ها جریان ساز و هم افزایی انس با قرآن به بهترین نحو مطلوب انجام شود.

وی با بیان اینکه برای اولین سال اجرای این طرح ۳۰ آیه انتخاب شده است، اظهار کرد: این آیات قرآنی قرار است به صورت گفتمان مردم و مفاهیم آن به عنوان ضرب المثل در بین اقشار مختلف مردم رایج شود تا سطر سطر آیه های قرآن در بین مردم ساری و جاری شود.

ولایی برحق گفت: برای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح دستگاه های مختلف همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اوقاف و امور خیریه و نهاد

سیاستگذاری ائمه جمعه همکاری دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز افزود: برای اجرای هر چه بهتر این طرح مفاهیم و معانی این آیات قرآنی در قالب های مختلف نوشتاری و تصویری همچون کلیپ، سخنرانی، پادکست، موشن گرافی وامثال آن ویژه گروه های سنی مختلف تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این طرح دستگاه هایی همچون شرکت گاز، بهزیستی، ندامتگاه ها، سپاه و شهرداری پای کار آمده اند، اظهار کرد: این دستگاه ها با ایجاد کانال هایی در فضای مجازی این آیات قرآنی را روزانه در این فضا بارگذاری می کنند ضمن اینکه از این آیات مسابقاتی نیز در بین کارکنان دستگاه های خود برگزار می کنند.

این مسوول با اظهار امیدواری بر اینکه رسانه ها در گفتمان سازی این طرح کمک کنند، گفت: مخاطب اصلی در اجرای این طرح دانش آموزان و نوجوانان هستند و درصدد هستیم که از مفاهیم و مضامین قرآنی حداکثر بهره برداری به عمل آید و دانش‌آموزان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا بگیرند و با مفاهیم آن آشنا شوند.

ایجاد یک هزار حلقه جزءخوانی در مساجد و هیات های خانگی البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه به دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه مبارک یک هزار حلقه جزء خوانی قرآن کریم در مساجد، حسینیه ها و هیات های خانگی برگزار می شود.

وی افزود: همچنین سعی می شود در کنار جلسات جزءخوانی، معارف قرآنی هم به مخاطبان منتقل شود ضمن اینکه علاوه بر محافل جزءخوانی محافل قرائت قرآن کریم در روزهای مختلف پس از افطار درمساجد برگزار می شود.

اجرای پویش سر سفره کریم

ولایی برحق همچنین به برنامه های نیمه ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز ولادت باسعادت کریم اهل بیت (ع)، امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: پویش «سر سفره کریم» و برنامه های اکرام و مواسات فقرا به صورت محله ای در این مقطع زمانی پیش بینی شده ضمن اینکه طرح «خرید تنورهای نانوایی» نیز توسط مردم به عشق امام دوم شیعیان و توزیع آن بین مردم نیز یکی دیگر از برنامه ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه روز ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ مصادف با سومین شب قدر است، افزود: برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و ایام قدر پیشنهاد می شود روز ۱۳ فروردین سفره های افطاری در پارک ها و بوستان ها پهن شود که در اجرای این طرح بعضی از محلات و هیات های مذهبی اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز همچنین توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان از دیگر برنامه های سالروز میلادباسعادت امام حسن مجتبی (ع ) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha