۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85412639
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آیین سالگرد سرداران شهید همت وکریمی دربهشت زهرا باحضور رئیس بنیاد شهید برگزار شد +فیلم

شهرری - ایرنا - آیین بزرگداشت سالگرد شهیدان حاج محمد ابراهیم همت و حاج عباس کریمی و شهدای عملیات خیبر و بدر با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز سه شنبه به همراه سید عباس جوهری معاون استاندار تهران و مدیران و مسئولان کشوری و لشکری و خانواده های معظم شهدا بمناسبت روز شهید و سالگرد شهادت شهیدان حاج محمد ابراهیم همت و حاج عباس کریمی و شهدای عملیات خیبر و بدر در بهشت زهرا(س) حضور یافت.

معاون رئیس جمهور در این مراسم که در سالن دعای ندبه برگزار گردید با یادآوری دلاوریهای شهیدان همت و کریمی گفت: هر کسی عمرش با چیزی معامله می کند ، شهدا دارای مکتبی هستند که جان و عمر خود را بعنوان گران قیمت ترین کالای عالم، با خدا معامله می کنند.

وی افزود: خداوند چیزی که به آن احسن الخالقین گفته بعد ائمه معصومین(ع) وجود شهدا است که آنها را گلچین کرده وبرای خود جدا نموده است .

رئیس بنیاد شهید بیان کرد: خدا می توانست تمام شهدایی گمنام هستند را به ما بشناساند ولی اراده او بر این است که آنها را ذره ذره به ما معرفی کند، کم کم بین ما بفرستد چون شهدا زنده هستند و هدایت جامعه را به عهده گرفته اند و به این طریق می خواهد مدام آنها را به یاد ما بیاورد.

قاضی زاده گفت: شهدا از طرف خدا بعنوان استادان جامعه انتخاب شده اند و معلمین جامعه هستند و به ما درس داده و راه زندگی ابدی را به ما نشان می دهند.

در حاشیه این مراسم معاون رئیس جمهور با حضور بر مزار شهدا با نثار گل یاد و خاطر شهیدان جاویدان را زنده نگهداشت.

پس از شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم متجاوز عراق، شهید همت به صحنه کارزار وارد شد و درطی سالیان حضور در جبهه‍ های نبرد، خدمات شایان توجهی برجای گذاشت و افتخارها آفرید او و سردار رشید اسلام، حاج احمد متوسلیان، به دستور فرماندهی محترم کل سپاه مأموریت یافتند ضمن اعزام به جبهه جنوب، تیپ محمدرسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم ) را تشکیل دهند در عملیات سراسری فتح المبین، مسؤولیت قسمتی از کل عملیات به عهده این سردار دلاور بود موفقیت عملیات درمنطقه کوهستانی «شاوریه» مرهون ایثار و تلاش این سردار بزرگ و همرزمان اوست.

شهید همت در عملیات پیروزمند بیت ‍المقدس در سمت معاونت تیپ محمدرسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلّم ) فعالیت و تلاش تحسین برانگیزی را در شکستن محاصره جاده شلمچه ـ خرمشهر انجام داد و به حق می‍توان گفت که او یگان تحت امرش سهم بسزایی در فتح خرمشهر داشته ‍اند و با اینکه منطقه عملیاتی دشت بود، شهید حاج همت با استفاده از بهترین تدبیر نظامی به نحو مطلوبی فرماندهی کرد.

آیین سالگرد سرداران شهید همت وکریمی دربهشت زهرا باحضور رییس بنیاد شهید برگزار شد +فیلم

سردار شهید عباس کریمی

آیین سالگرد سرداران شهید همت وکریمی دربهشت زهرا باحضور رییس بنیاد شهید برگزار شد +فیلم

عباس کریمی در هریک از عملیات‌های مسلم بن عقیل (ع)، والفجر مقدماتی، والفجر ۱، والفجر ۳، والفجر ۴ و خیبر، مسئولیت‌های مختلفی داشت. در عملیات خیبر بود که شهادت فرمانده لشکر ۲۷ او را میراث دار حاج ابراهیم همت کرد و در فاصله اندکی از عملیات خیبر، بر اساس حکم فرمانده کل سپاه، فرماندهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به عباس کریمی واگذار شد.

شهید عباس کریمی قهرودی فرمانده ای دلاور و مرد جبهه اسلام، با صلابت و استوار، رزمندگان را در جهت شکست دشمن زبون هدایت می‌کرد و لحظه‌ای از این امر کوتاهی نکرد او معتقد بود که خصوصیات یک فرمانده ، سلامتی جسم و فزونی علم، مشورت با نیروها، سعه صدر و نداشتن حس انتقام، برخورد با افراد تحت فرماندهی از راه ارشاد و موعظه، در کنار همه تاکتیک‌ها، از همه مهم‌تر، فاصله نگرفتن از خداست.

آیین سالگرد سرداران شهید همت وکریمی دربهشت زهرا باحضور رییس بنیاد شهید برگزار شد +فیلم

سرلشکر شهید حاج عباس کریمی قهرودی در دست نوشته ای افزوده است : فرمانده‌ای که ابتکار عمل نداشته باشد، تسلیم است. ابتکار عمل، سلاح برنده مومن است.

شهید کریمی همواره رزمندگان را به آرامش، صبر و استقامت دعوت می کرد و با آنها به قدری مانوس و صمیمی بود که هرکاری از دستش ساخته بود برای حل مشکلات آنان انجام می داد و در ارتباط و سرکشی از خانواده شهدا از هیچ کوششی فروگذاری نمی کرد و اینگونه زبانزد همگان شد.

کریمی از جمله فرماندهان سرافراز این مرز و بوم به شمار می رود که پس از سال ها رشادت و ایثار در جهت اعتلای انقلاب و آرمان های بزرگ جمهوری اسلامی در بیست و چهارم اسفند ۱۳۶۳ خورشیدی در عملیات «بدر» بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نایل آمد و در بهشت زهرا(س) تهران در قطعه ۲۴شهدا به خاک سپرده شد.

آیین سالگرد سرداران شهید همت وکریمی دربهشت زهرا باحضور رییس بنیاد شهید برگزار شد +فیلم

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha