بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد مجهز به دستگاه پیشرفته درمان آب مروارید شد

مشهد- ایرنا- رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیمارستان مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه و تکنولوژی روز دنیا در زمینه عمل‌های جراحی چشمی در درمان آب مروارید و مشکلات شبکیه شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر اکبر درخشان روز شنبه در این خصوص افزود: این دستگاه به نام «فیکو ویترکتومی و اندولیزر Dorc » در راستای توسعه خدمت رسانی به زائران و مجاوران برای درمان بیماریهای چشمی راه اندازی شده که نسبت به نسخه های قبلی دارای دقت و سرعت بیشتری است.

وی بیان کرد: دستگاه مزبور با هزینه‌ بیش از ۵۰ میلیارد ریال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اتاق عمل مرکزی بیمارستان خاتم الانبیا خریداری شده است.

رییس بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: با این دستگاه جراح قادر است حتی عدسی‌های متراکم که با دستگاه‌های دیگر به راحتی قابل برداشتن نیستند و یا همراه با عوارض جدی است را خارج کرده و به اصلاح دید بیمار کمک کند.

درخشان افزود: با افزوده شدن این دستگاه به اتاق عمل مرکزی بیمارستان خاتم الانبیا(ص)، ارائه خدمت رسانی بیشتر به بیماران دچار مشکلات چشمی فراهم شده است.

بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بزرگترین و مجهزترین بیمارستان چشم پزشکی در شمال شرق کشور است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار کارمند بهداشتی و درمانی و هم چنین حدود ۵۰ مرکز تحقیقات پزشکی به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha