۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۴۴
کد خبر: 85413841
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب در قصرشیرین مطالبه جدی مردم

قصرشیرین- ایرنا- وجود سگ‌های ولگرد در قصرشیرین به یک چالشی جدی در سال‌های اخیر تبدیل شده که علاوه بر مخاطرات و آسیب‌هایی برای بهداشت، امنیت و نظم شهری، پرسه زدن و جولان این سگ‌ها در خیابان‌ها، معابر و پارک‌ها باعث رعب و وحشت شهروندان و به خصوص زنان و کودکان شده و جمع‌آوری این حیوانات بی‌صاحب یکی از مهمترین مطالبات مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گله سگ‌های ولگرد و بی‌صاحب شبها متشکل از ۲ و گاهی تا ۱۰ قلاده در خیابان ها، معابر، میادین و پارک های شهر حرکت کرده و صحنه ای ترسناک برای شهروندان ایجاد می کنند به خصوص اوایل صبح دانش آموزان ابتدایی برای رفتن به مدرسه با دلهره خانه را ترک می کنند و با غروب آفتاب نیز صدای ناهنجار سگ های بی صاحب آرامش مردم را برهم زده است.

سگ گزیدگی، شیوع بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان، افزایش این نوع بیماری ها در جمعیت دامی و انتقال بسیاری از بیماری ها از سگ به انسان است که از جمله این بیماری ها می توان هاری (تخریب و آسیب رساندن به سیستم اعصاب) و کیست هیداتیک (بروز ناراحتی های کبدی) را نام برد.

بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی، جمع آوری حیوانات بدون صاحب و دفع حیوانات مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری ها است از این رو شهروندان قصرشیرینی از شهرداری می خواهند این معضل و چالش را تا جمع آوری کامل سگ های ولگرد پیگیری کند.

شهردار قصرشیرین روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اشاره به جمع آوری سگ های بی صاحب و ولگرد در قصرشیرین توسط شهرداری، افزود: طرح جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب با هدف پیشگیری از حوادث حیوان گزیدگی و رفع مشکلات زیست محیطی در این شهر در تمام ایام سال در دستور کار شهرداری قرار دارد.

صابر حیدری گفت: همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و ورود مسافران و گردشگران طرح زنده‌گیری سگ‌های بی‌صاحب با فعالیت ۲ گروه و با همکاری بخش خصوصی نیز در دستور کار قرار گرفته و با جدیت ادامه دارد.

وی اظهار کرد: فعالیت این گروه ها زنده گیری سگ ها و انتقال به سایت نگهداری سگ های بی صاحب در مرکز استان است که از ابتدای امسال تا کنون ۳۰۰ قلاده سگ بی‌صاحب از سطح شهر جمع‌آوری و به سایت سگ های بی‌صاحب منتقل شده است.

شهردار قصرشیرین گفت: یک معضل قصرشیرین در رابطه با سگ های بی صاحب این است که سگ های بی صاحب از سایر نقاط استان توسط عده ای در اطراف مرز خسروی و اطراف حاشیه قصرشیرین رها می شوند که از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده چنین افرادی با شماره ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفته تا پیگیری شود.

حیدری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هیچ شکایتی از شهرداری در خصوص سگ گزیدگی گزارش نشده است و در روستاها نیز دهیاری و بخشداری متولی جمع آوری سگ های بی صاحب است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha