۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبر: 85413870
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

چهره‌های دربی پایتخت؛ مجیدی و حماسه «آی‌ بدو»

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۱۹
کد خبر: 85413870
چهره‌های دربی پایتخت؛ مجیدی و حماسه «آی‌ بدو»

تهران- ایرنا- گل فرهاد مجیدی به پرسپولیس در دربی ۶۹ و همچنین ۳ گل دیگر او به این تیم، از بازیکن و سرمربی اسبق آبی‌پوشان یک اسطوره ساخت.

به گزارش ایرنا، دربی صد و سوم پایتخت، چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود؛ دیداری که هیچگاه از اهمیت آن کاسته نشد و آنقدر حساس است که از روزها قبل از برگزاری دربی بازار کری‌خوانی هواداران و حتی بازیکنان و مربیان‌ سرخابی داغ است. در ۱۰۲ دربی که میان استقلال و پرسپولیس برگزار شده، چهره‌هایی بوده‌اند که به دلایل مختلف در یادها باقی ماندند. چهره‌هایی که حالا به نماد دربی پایتخت تبدیل شدند. یکی از آنها فرهاد مجیدی است.

چهره‌های دربی پایتخت؛ مجیدی و حماسه «آی‌ بدو»

فرهاد مجیدی قطعا یکی از ۳ چهره محبوب استقلال است. او از زمانی که ۱۹ ساله بود و در تیم بهمن بازی می‌کرد، مشخص بود که به زودی قرار است تبدیل به یک ستاره شود. همین اتفاق هم افتاد و مجیدی خیلی زود به ستاره بی‌چون‌ و چرای استقلال شد و ۴ گلی که در دربی‌های پایتخت وارد دروازه پرسپولیس کرد او را در قلب هواداران جاودانه کرد. گل‌های مجیدی به پرسپولیس در دربی‌های ۶۸، ۶۹، ۷۰ و ۷۲ به ثمر رسیدند؛ اما گل او در دربی ۶۹ که مجیدی پس از پشت سر گذاشتن شیث رضایی، دروازه علیرضا حقیقی را باز کرد به یادماندنی‌ترین گل او به پرسپولیس شد.

هواداران استقلال به جهت اینکه رضایی نتوانست مجیدی را مهار کند این گل را به «حماسه آی بدو» تشبیه کنند و در خصوص آن شعارهای مختلفی ساختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha