اختصاص ۱۶ هزار میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی استان اردبیل

اردبیل-ایرنا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اختصاص ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع ملی به استان خبر داد و گفت: هفته گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال از این منابع به استان تخصیص پیدا کرد تا بخشی از این اعتبارات به راه آهن و بخش دیگری نیز به توسعه راه‌های استان اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، داود شایقی روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل، اظهار کرد: اعتبار مصوب راه آهن اردبیل در سال‌جاری هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که در این مدت ۸۳ درصد بیشتر از سهم مصوب برای این طرح ریلی تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های پیشران در استان افزود: ۴۷ طرح مهم استان به صورت ملی و به عنوان طرح‌های پیشران مورد حمایت و پشتیبانی هستند که اصلی‌ترین آنها طرح راه آهن اردبیل-میانه و اجرای باند دوم راه‌ها است.

شایقی با بیان اینکه از محل ردیف بودجه ملی ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع به استان اختصاص یافته است، ادامه داد:هفته گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال از این منابع به استان تخصیص پیدا کرد تا بخشی از این اعتبارات به راه آهن و بخش دیگری نیز به توسعه راه‌های استان اختصاص یابد.

شایقی اضافه کرد: در کنار تکمیل و افتتاح راه آهن در سه ماهه اول سال آینده توسعه بزرگراه‌ها نیز جز اولویت‌های اصلی است که از جمله می توان به پروژه های پارس‌آباد - سربند, سربند - سه راه مشگین‌شهر، مشگین‌شهر - اردبیل، بیله‌سوار - گرمی، گرمی - رضی - امیرکندی اشاره کرد.

وی بیان کرد: تونل اسالم در خلخال و تونل حیران نمین در مرحله اجرا است که امیدواریم سال آینده تونل دوم حیران به بهره‌برداری رسیده و بار ترافیکی این مسیر کاهش پیدا کند.

شایقی یادآور شد: با اتصال جاده‌های مواصلاتی استان به بزرگراه‌های کشور امکان تردد ایمن و راحت برای مسافران و گردشگران فراهم خواهد شد..

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل سدهای گیوی، عنبران، هشتجین، عمارت و خداآفرین و پایاب آنها نیز اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به تخصیص اعتبارات مناسب در حوزه هزینه‌ای برای پرداخت حقوق اسفندماه کارکنان و مزایا و معوقات آنها اشاره کرد و افزود: در برخی از ادارات پرداخت رفاهی و اضافه کار با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده که با اختصاص منابع مورد نیاز امیدواریم هفته آینده اضافه کار کارکنان شاغل در ادارات استان پرداخت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha