۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹
کد خبر: 85414508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد استان مرکزی آزاد شدند

۲۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹
کد خبر: 85414508
۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد استان مرکزی آزاد شدند

اراک - ایرنا - رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد این استان با ۴۹۸۰ میلیارد ریال بدهی، امسال آزاد شدند که از این تعداد ۱۶ نفر، زن هستند.

گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام «سعید جزایی » عصر یکشنبه جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندان غیرعمد در هتل امیرکبیر اراک افزود: از این میزان بدهی، ۸۵۰ میلیارد ریال شکات که از بدهی خود گذشتند، ۱۰۰ میلیارد ریال کمک خود محکومان، ۳۷۷۰ میلیارد ریال کمک دستگاه قضا، ۱۵۰ میلیارد ریال کمک بانک‌ها و ۹۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه استان است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ما معتقدیم، زندان محل نگهداری مجرمین با بزه‌هایی است که آزادی آنان، امنیت جامعه را به خطر می اندازد.
حجت‌الاسلام جزایی افزود: برخی زندانیان با محکومیت مالی، کسانی هستند که تولیدکننده و فعال اقتصادی هستند اما به علت برخی مسایل در زندان به سر می‌برند.
رییس کل دادگستری استان مرکزی به احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: تلاش دستگاه عدالیه است تا آمار زندانیان کاهش یابد و ریل‌گذاری سیاست قوه قضاییه براین مهم قرار دارد.
وی بیان کرد:تلاش دستگاه عدلیه این است تا زندانی جرایم غیرعمد در زندان نباشد برای این مهم باید رضایت شکات را گرفت یا با کمک‌های نیکوکاران، زندانیان آزاد شوند.
جزایی بیان کرد: بخشی از زندانیان محکومان مالی هستند که شامل مهریه، اقتصادی و تصادفات هستند که مجرم نیستند بلکه به دلایلی گرفتار زندان شده‌اند.
رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۲۳۳ زندانی، پارسال با کمک خیران در این استان توسط نیکوکاران آزاد شدند.
شماره حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

ستاد دیه در سال ۱۳۷۶ با ساختار جدید به‌ عنوان یک مؤسسه خیریه و مردم نهاد، با هدف کمک به آزادسازی زندانیانی که به‌ دلیل عدم توانایی نسبت به پرداخت دین (حق الناس) در جرایم غیرعمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر مهریه و نفقه، چک‌های بلامحل غیرکلاهبرداری که در زندان‌ها محبوس هستند، با ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، فعالیت خود را در سراسر کشور تداوم بخشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha