خیران اراکی ۲۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند

اراک - ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی گفت: خیران و نیکوکاران اراکی ۲۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کردند.

«محمدحسن حسین‌بیگی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه در آیین گلریزان روز گذشته که در هتل امیرکبیر اراک برگزار شد استاندار، معاون استاندار، شهردار اراک، شورای اسلامی شهر و خیران حضور داشتند، ادامه داد: این مبلغ کمک، مجموع تعهد چک و وجه نقد افراد خیر را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته خیران شهر اراک در جشن گلریزان آخر سال حدود ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

مدیر نمایندگی ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مرکزی گفت: ۲۲۰ زندانی غیرعمد اکنون در زندان‌های استان برای آزادی جشم‌انتظار کمک‌های خیران هستند.

حسین بیگی افزود: شماره حساب‌های ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای کمک‌های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

ستاد دیه در سال ۱۳۷۶ با ساختار جدید به‌ عنوان یک مؤسسه خیریه و مردم نهاد، با هدف کمک به آزادسازی زندانیانی که به‌ دلیل عدم توانایی نسبت به پرداخت دین (حق الناس) در جرایم غیرعمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر مهریه و نفقه، چک‌های بلامحل غیرکلاهبرداری که در زندان‌ها محبوس هستند، با ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، فعالیت خود را در سراسر کشور تداوم بخشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha