۲ هزار واحد صنفی استان اردبیل جشنواره نوروزی برپا می‌کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل از برگزاری جشنواره‌ نوروزی توسط ۲ هزار واحد صنفی در این استان با مجوز اتحادیه‌ها به مناسبت سال نو خبر داد.

مسعود ایرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح اقدامات سازمان صمت استان برای سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این واحدها کالاها با حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف به مردم عرضه می‌شود.

وی همچنین در خصوص اجرای طرح تامین و عرضه کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم در آستانه سال نو افزود: بازرسان این اداره کل با گشت‌های مشترک با بازرسان اتحادیه‌ها ، اتاق اصناف ، نمایندگان تعزیرات و نیروی انتظامی در این طرح مشارکت دارند.

عرضه کالاهای مورد نیاز مردم در نمایشگاه بین المللی اردبیل با تخفیف ۱۵ درصدی

ایرانی با بیان اینکه از بابت عرضه و میزان کالاهای موردنیاز مردم در استان مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: از ۱۵ تا ۲۵ اسفند در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل با همکاری اتحادیه اصناف و جهاد کشاورزی استان مایحتاج مورد نیاز مردم اعم از خواربار، خشکبار، شیرینی، شکلات ، لبنیات ، پوشاک و کالاهای اساسی اعم از شکر ، برنج، مرغ ، گوشت منجمد و خرما با حدود ۱۵ درصد تخفیف و زیرقیمت بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین در زمینه انجام بازرسی‌های مستمر در سطح عرضه و انبارها در استان تصریح کرد: بر اساس بخشنامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت اطلاعات اغلب انبارها در قالب سامانه جامع نظارت رصد و توسط همکاران این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی نظارت می‌شود.

ایرانی ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان و سال نو نظارت‌ها بر بازارها در استان تشدید و نوبت‌های فعالیت گشت‌های مشترک چند برابر روزهای عادی شده است ، کارشناسان با توجه به تخصص و اطلاعاتی که از این سامانه دریافت می‌کنند در حوزه عرضه ، انبارها و هم حوزه شبکه توزیع نظارت می‌کنند ، در کنار این اقدامات سامانه ۱۲۴ نیز در خدمت مردم استان است.

۲ هزار واحد صنفی استان اردبیل جشنواره نوروزی برپا می‌کنند

روزانه ۵۰۰ تماس با سامانه ۱۲۴ استان اردبیل ثبت می‌شود

وی افزود: روزانه حدود ۵۰۰ تماس با این سامانه برقرار و به محض دریافت پیام از سوی مردم همکاران این اداره کل به محل مورد نظر مراجعه و به موارد رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص معیار سازمان صمت استان در عرضه کالاها گفت: کالاها معمولا درجه‌بندی می‌شود و علاوه بر این هر درجه با توجه قیمت بازار با استان‌های همجوار بررسی شده و از اجناسی که دارای درجات مختلف هست نمونه‌برداری و کارشناسان متخصص قیمت را مشخص کرده و رسیدگی می‌کنند.

ایرانی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌ها موظف هستند کالاها را بر اساس قیمت مصرف‌کننده عرضه کنند ، در عین حال برخی صنوف خدماتی هم فعال هستند نرخ خدمات آنها در اتحادیه‌ها و کمیسیون نظارت تصویب می‌شود ، در قالب آن مصوبات ممکن است حتی در برخی کالاها قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده هم درج شود که خارج از قیمت مصرف‌کننده در نظر گرفته شده و فروشندگان نمی‌توانند بالاتر از آن عرضه کنند.

ایرانی افزود: قیمت‌ها بستگی به اداره مربوطه دارد که در قالب چه قراردادی بسته شده ، اگر بن باشد ممکن است در قالب فروش اقساطی قرارداد منعقد شده باشد برای همین در آن قرارداد قیمت‌ها هم درج می‌شود که با این قیمت در قالب آن بن عرضه می‌شود.

۲ هزار واحد صنفی استان اردبیل جشنواره نوروزی برپا می‌کنند

وی در زمینه حراج برخی از فروشگاه‌ها و سودهای ارائه شده در این واحدها هم گفت: با توجه به دستور رئیس‌جمهور تعیین قیمت و نظارت بر وزارت صمت و به تبع آن به ادارت صمت استان محول شده است ، موضوع سودی که واحدهای صنفی ارائه می کنند قابل بررسی است. اما در مجموع صنوف مختلف می‌توانند سودهای بین هفت تا ۲۰ درصد در نظر بگیرند.

ایرانی با بیان اینکه سودهای اعمالی غیرمتعارف از سوی برخی واحدهای صنفی و عرضه دونرخی کالاها از سوی این واحدها هم گفت: در قیمت دونرخی در هر صنفی مفهوم خاصی دارد ،با این وجود اگر چنین مواردی در عرضه وجود دارد همکاران ما آماده رسیدگی هستند و مردم مطمئن باشند به این موضوع با قاطعیت رسیدگی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha