۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85414962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قزوین روزانه به ۲۰۰ مراجعه کننده اهدای خون نیاز دارد

قزوین - ایرنا - مدیرکل انتقال خون قزوین گفت: این استان برای پایداری و ثبات در ذخایر خونی روزانه به ۲۰۰ مراجعه کننده اهدای خون نیاز دارد تا بتواند شرایط اهدای خون در افراد بیشتری را تشخیص دهد.

پژمان صالحی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در استان قزوین ذخیره‌های خونی در حدود هفت روز است که ذخیره پایداری محسوب نمی‌شود و روزانه حداقل به ۲۰۰ مراجعه کننده نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تمام مراجعه کنندگان موفق به اهدای خون نمی‌شوند، ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که از بین مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون استان قزوین تا پایان بهمن ماه سال جاری تنها ۷۴ درصد صلاحیت اهدای خون داشته‌اند که این موضوع ضرورت افزایش تعداد مراجعات را بیشتر می‌کند.

صالحی فر با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و همزمانی با آغاز ماه مبارک رمضان تاکید کرد: افزایش مصرف خون در مراکز درمانی این موضوع را پررنگ می‌کند که مدت زمان ذخایر خونی باید به حداقل ۱۰ روز برسد.

این مسوول خاطرنشان کرد: قرار گرفتن استان قزوین در مسیر ارتباطی مرکز، شمال و غرب کشور باعث شده که وجود ذخایر پایدار خون و فرآورده های مشتق از آن، از اهمیت ویژه ای در ایام پر تردد برخوردار باشد.

مدیرکل انتقال خون قزوین یادآور شد: از شهروندان قزوین خواهشمندیم تا در روزهای باقی مانده از سال با نذر خون در این اقدام مبارک و نیکوکارانه مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha