صندوق‌های رای نیشابور بازشماری می‌شود

مشهد- ایرنا- فرماندار نیشابور گفت: همه صندوق‌های رای حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه با ثبت شکایت از سوی یکی از نامزدها بازشماری می شود.

مهدی دونده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر فردی نسبت به فرآیند انتخابات اعتراض داشته باشد، طبق قانون انتخابات ۲ روز پس از انتشار آگهی باید در سامانه شورای نگهبان ثبت شکایت کند تا موضوع در هیات نظارت استان بررسی شود.

وی اضافه کرد: یکی از نامزدها با نام "حسینی" به دلیل تشابه اسمی با سه نفر دیگر ثبت شکایت کرده بود که ۴۶ صندوق بازشماری شد.

فرماندار نیشابور گفت: با شمارش این صندوق ها ۲۵۰ رای به سبد رای این فرد افزوده شد از این رو تصمیم برآن شد تمام ۴۴۰ صندوق بازشمارش شود.

دونده افزود: به احتمال فراوان بازشماری آرا تا فردا به پایان می‌رسد.

مجموع آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه ۱۸۴ هزار و ۹۶۵ رای بود و در مجموع ۵۰.۸ درصد واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

طبق شمارش رسمی اولیه آرای این حوزه انتخابیه سید یحیی سلیمانی با ۵۱ هزار و ۵۷۷ رای و محمد رستمی با ۴۴ هزار و ۱۱۴ رای تاکنون به عنوان منتخبان حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه معرفی شده اند و سید علی حسینی به عنوان نامزد معترض، ۴۳ هزار و ۴۶۷ رای کسب کرده است که با نفر جلو تر از خود ۶۳۸ رای فاصله دارد.

حوزه انتخابیه نیشابور شامل شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha