۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبر: 85393007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: یک سوم از کاندیداهای مجلس در تایباد اهل سنت هستند

مشهد-ایرنا- فرماندار تایباد گفت: ۳۱ نفر برای یک کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان با هم رقابت می‌کنند که یک سوم آنها برادران اهل سنت هستند.

به گزارش ایرنا، مهدی شیردل روز سه‌شنبه در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ۳۱ نفر نامزد تایید صلاحیت شده، یک نفر زن و بقیه مرد هستند.

وی ادامه داد: حدود ۹۰ هزار نفر در شهرستان تایباد با جمعیت ۱۴۵ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند، مشارکت در دوره قبل ۷۳ درصد بوده است.

فرماندار تایباد اظهار کرد: ۸۰ شعبه اخذ رای برای این شهرستان در نظر گرفته شده که نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای کسب ۱۸ کرسی نمایندگی برگزار می شود که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد دارای ۲ کرسی نمایندگی، حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه نیز دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در کشور برگزار و تبلیغات از دوم اسفند آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha