۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبر: 85415209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید چین بر حفاظت قاطع از منابع ژنتیکی و غذایی خود

تهران - ایرنا - وزارت امنیت ملی چین، ذخیره‌سازی و امنیت غلات را مرتبط با امنیت ملی و رفاه عمومی این کشور عنوان و تاکید کرد: دست‌ دشمنان را که قصد ضربه به امنیت غذایی و «ژرم پلاسم» (ژنتیکی) ما دارند، قطع خواهیم کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در بیانیه‌ وزارت امنیت ملی چین در شبکه ویچت آمده است: امنیت غذایی یک جزء مهم امنیت ملی است که ارتباط نزدیکی با رفاه کلی کشور دارد.

ژرم‌پلاسم به هر نوع ماده گیاهی که در تولید و اصلاح‌نژاد به‌کار می‌رود گفته می‌شود و شامل بذر، گیاه کامل و بافت‌های گیاهی است.

این وزارتخانه چین تاکید کرد که آژانس‌های امنیت ملی قاطعانه دستورات را اجرا و از امنیت‌غذایی ملی محافظت خواهند کرد.

این سازمان امنیتی چین با بیان اینکه در سال‌های اخیر دستان جاسوسان مختلفی که قصد ضربه به منابع ژرم‌پلاسم ما را داشتند، قطع کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: از هرگونه آسیب به امنیت غذایی جلوگیری کرده‌ایم.

نمایندگان مجلس ملی چین در چند روز اخیر با تاکید بر اهمیت «ذخیره غلات» اظهار داشتند: دولت بر تضمین امنیت منابع ژرم پلاسم، تسریع احیای این صنعت، توسعه فناوری‌های مرتبط، خودکفایی در علم و فناوری کشاورزی و تضمین ثبات تولید غلات تمرکز داشته باشد.

وزارت امنیت ملی چین با بیان اینکه پکن در سال‌های اخیر قوانین مختلفی از جمله «قانون امنیت غذایی» و «قانون بذر» را برای حفاظت از امنیت غذایی وضع و اصلاح کرده است، تصریح کرد: این قوانین موجب ایجاد یک سیستم جامع برای حفاظت از امنیت غذایی و تقویت بنیان آن خواهد شد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha