۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85415272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۱۳ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان‌شمالی شناسایی شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85415272
۹۱۳ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۹۱۳ فقره انشعاب غیرمجاز آب، سال جاری تاکنون با هدف رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از افت فشار در استان شناسایی شده است.

رضا نعیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۲۷۰ انشعاب قطع و ۳۸۷ انشعاب نیز با دستور قضایی تعیین تکلیف شد.

وی افزود: وضعیت ۶۵ انشعاب نیز در حال بررسی و ۱۹۱ انشعاب آب به دستگاه قضایی معرفی شده است.

نعیمی با بیان اینکه مصرف آب آشامیدنی از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست، گفت: این گونه افراد باید هر چه زودتر نسبت به قانونی کردن انشعاب و دریافت اشتراک به ادارات آب شهرهای استان مراجعه کنند در غیر این صورت بدون بخشودگی مشمول جرایم سنگین مالی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای مقابله با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، شرکت‌ آب و فاضلاب گروه‌هایی را با هدف گشت‌زنی در محدوده‌های تعیین شده و شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز تشکیل می‌دهد تا با قطع و یا تبدیل آن به انشعاب مجاز، امکان این‌گونه استفاده‌های غیرمجاز را کاهش دهد.

وی یادآور شد: مرکز ارتباطات مردمی آبفا (سامانه ۱۲۲) به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز است.

بر اساس ماده چهارم قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در صورت داشتن شرایط لازم، امکان واگذاری انشعاب مجاز به دارندگان انشعابات غیرمجاز قبلی وجود دارد، اما کسانی که از اجرای قانون پیروی نکنند و بر استفاده از انشعابات غیرمجاز اصرار داشته باشند، بر اساس ماده ۲ همان قانون به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب و برخورد قانونی محکوم می گردند.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در خراسان شمالی از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha