چمران: گسست اجتماعی یکی از آسیب‌های جدی تهران است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گسست اجتماعی یکی از آسیب‌های جدی این کلانشهر است، گفت: ایجاد ارتباط بین مردم در محله‌ها برای رفع این مشکل ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز دوشنبه در همایش هیات امنای محلات شهر تهران در تالار وزارت کشور افزود: موفقیت یعنی کار کردن برای قاطبه مردم و این همایش ها و برنامه ریزی ها برای کار کردن و خدمت به مردم است؛ خدمتگزاری مردم بزرگترین نعمت است که خداوند سعادت بزرگی در این راه قرار داده است.

چمران افزود: تهران شهری حداقل ۱۰ میلیونی در شب است و روزها جمعیتی بیشتر دارد؛ در شهرهای کوچک ارتباط بیشتر است و مردم همدیگر را می‌شناسند و به هم کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: گسست اجتماعی یکی از آسیب های جدی شهر است و در شهرسازی باید پیوند اجتماعی ایجاد کنیم؛ بزرگراه شهید نواب از وسط منطقه مسکونی عبور و ارتباط این خانه‌ها را قطع کرده که این یک گسست اجتماعی است.

به گفته چمران، یکی از بزرگراه‌های غربی تهران را که افتتاح می‌کردیم خیلی از اهالی محل می‌گفتند یک پل یا خیابانی بسازید تا ارتباط ما قطع نشود.

وی افزود: وصل کردن محلات خیلی از مشکلات را کم می‌کند از این رو باید ارتباط بین محله‌ها و اهالی آنها ایجاد کنیم.

چمران گفت: واقعا شورای شهر تهران تنها با ۲۱ عضو آیا می تواند به مشکلات محلات کمک کند و مگر چند محله را می توانند بازدید کنند؛ شورایاری ها به این امر کمک می‌کرد و امروز معتمدین محل می‌توانند کمک کار اعضای شورا در حل مشکلات باشند.

وی ادامه داد: شورایاری انتخاباتش سراسری نیست و ما نیز حرف را پذیرفتیم و گفتیم محلی انتخاب می کنیم و معتمدان محلات شکل گرفتند.

چمران اضافه کرد: باید از کوچکترین سلول های شهر که محله است باید شروع کنیم و طرح‌ها را براساس نظر اهالی خود محلات اجرا کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: با مسوولان نهادهای مختلف از جمله قوه قضاییه و شورای نگهبان در مورد شورایاری ها و مسایل محلات و دفاتر محلی صحبت کردیم؛ شهرها و محلات ما همیشه براساس مسجد و مسجدجامع شهر شکل گرفته و باید از ظرفیت آنها به ویژه ائمه جمعه مساجد استفاده کرد تا نتایج خوبی از تشکیل هیات امنای محلات بگیریم.

مشارکت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری تهرانی ها در طرح من شهردارم

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این همایش اظهار کرد: ما در مدیریت شهری تصمیم داریم که از پتانسیل مردم به درستی استفاده کنیم و از سوی شخص شهردار تهران به ما تکلیف شد برای اداره شهر از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم و مدیریت یک شهر ۱۰ میلیونی بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست.

محمدامین توکلی زاده افزود: تهران بیش از ۲۴ هزار شهید و بیش از ۲ هزار مسجد، چندین هزار هیات دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

چمران: گسست اجتماعی یکی از آسیب‌های جدی شهر است

توکلی زاده بیان کرد: در دوران کرونا شاهد همت جهادگران حوزه سلامت بودیم که گره کرونا در زمینه واکسینه شدن شهروندان تهرانی رفع شد و تمامی فرهنگسراها تبدیل به مراکز تزریق واکسن شد و بیش از ۸۰ درصد شهروندان واکسینه شدند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: ۱۰ قرارگاه در شهر تهران شکل گرفته که قرارگاه مشارکت‌های اجتماعی مهمترین آن بود و امروز قرارگاه مشارکت‌های محله در اقصی نقاط پایتخت قرار است گره شهروندان هر محله را حل کند و خدمات خوبی را به شهروندان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان در طرح من شهردارم حضور پیدا کردند، گفت: هیات امنا محلات در کنار شهردار ناحیه و منطقه کمک به گره گشایی کار مردم خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha