۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85415895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین جزء خوانی قرآن در مساجد خراسان‌شمالی برگزار می شود

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: آیین جزء خوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در مسجد تمامی شهرستان های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ناصر هدایتی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آیین جزخوانی در برخی از مساجد استان قبل از اذان مغرب و در برخی دیگر نیز ما بین نماز ظهر و عصر با حضور مردم برگزار می شود.

وی افزود: با هماهنگی صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی مراسم جزء خوانی قرآن کریم در امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد نیز به صورت زنده از شبکه استانی پخش می شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همچنین مراسم های ویژه ماه رمضان همچون غبار رویی، برنامه افطاری ساده و تفسیر قرآن به شکل محوری در ۴۰ مسجد استان برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از مردم برای حضور در آیین جزخوانی قرآن، یادآور شد: پیش از آغاز جزخوانی قرآن، اساتید دینی برخی از آیه های قرآنی را تفسیر و به بیان احکام و ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به اعزام ۲۰۰ مبلغ دینی به روستاهای خراسان شمالی، گفت: بیان احکام و تفسیر قرآن، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مبلغان خواهد بود.

استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۲ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن مربوط به نواحی روستایی است.

حدود ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha