۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84709783
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ مبلغ دینی اوقاف به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۳۰ مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور تبیین شعائردینی به مناطق مختلف این استان اعزام شدند.

حجت الاسلام عظیم آسوده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲۰ مبلغ بومی و ۱۰ مبلغ غیربومی از شهرهای قم و مشهد مقدس در مساجد روستاها و شهرها هستند که در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی انجام می دهند.

وی تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و تفسیر قرآن، تبیین فرمایش‌ مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و جهاد تبیین، بیان سیره عملی و فضایل ائمه اطهار(ع)، تبیین جایگاه ولایت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی، صله رحم، حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، گفتمان دینی، تحکیم خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مبلغان خواهد بود.

حجت الاسلام آسوده در ادامه از برگزاری طرح «ضیافت الهی» در ۴۵ بقعه متبرکه خراسان‌شمالی در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان، ۱۴ فروردین الی ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح برنامه‌هایی همانند دعا و مناجات، نمازهای جماعت، اجرای برنامه‌های قرآنی، پاسخگویی به احکام و شبهات، محافل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۲ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن مربوط به نواحی روستایی است.

حدود ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha