آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: طرح‌های آبرسانی به ۴۵۴ روستای این استان که با همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجراست، ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برخی از آنها تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مسعود خیرجو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه آبرسانی به روستاهای استان اردبیل موسوم به طرح محرومیت‌زدایی از ۴۵۴ روستا با جمعیت تحت پوشش ۱۴۰ هزار نفر و با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال طی قراردادی در دی ماه ۱۴۰۰ با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) استان اردبیل منعقد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح بزرگ ۱۰۲ باب مخزن زمینی بتنی با ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب گنجایش، ۷۵۰ کیلومتر خط انتقال آب در مسیر کوهستانی و صعب‌العبور و ۲۵۰ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در نظر گرفته شده و در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اضافه کرد: با وجود مشکلات موجود در تامین مالی، طرح‌های آبرسانی با همکاری و تعامل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکت آب و فاضلاب استان در دست اجراست که علاوه بر تامین آب شرب سالم و پایدار، ذخیره‌سازی مناسب و جلوگیری از هدر رفت آب، سبب دلگرمی ملت به نظام، حفظ و توسعه فرهنگ روستایی، پایین آمدن هزینه اجرای پروژه، رشد و شکوفایی اقتصادی، گردشگری و اشتغال‌زایی، افزایش سطح بهداشت در روستاها و در نهایت مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود.

۳۰ شهر و افزون بر ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار داشته و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha