طرح آبرسانی موران شهرستان گرمی خردادماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: طرح آبرسانی به ۶۳ روستای بخش موران شهرستان گرمی خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علیرضا نعمت سلطانی روز چهارشنبه در جریان بازدید استاندار اردبیل از پروژه آبرسانی به بخش موران اظهار کرد: خط انتقال این پروژه آبرسانی به طول ۵۲ کیلومتر در حال تکمیل است و با اجرای آن عملیات تزریق آب انجام می‌شود.

وی افزود: در اجرای این پروژه مهم آبرسانی ۱۴ مخزن بزرگ ذخیره آب در بخش موران احداث شده و آب روستاهای این منطقه از این مخازن به شکل پایدار تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به تخصیص کامل آب این طرح آبرسانی گفت: تاکنون برای اجرای این طرح یک هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

نعمت سلطانی خواستار تامین همه اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح شد و ادامه داد: تاکنون کمتر از یک سوم مبلغ اجرای این پروژه و به میزان ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن تخصیص یافته است.

وی کمبود اعتبارات را از جمله علل تاخیر در اجرای این پروژه ذکر کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار، پروژه در زمان مقرر تکمیل شده و ۱۰ هزار بهره برداری مناطق روستایی بخش موران شهرستان گرمی از آن استفاده خواهند کرد.

طرح آبرسانی موران شهرستان گرمی خردادماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ایرنا ، پروژه آبرسانی بخش موران شهرستان گرمی در قالب طرح بزرگ آبرسانی به ۴۵۰ روستای استان اردبیل و از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی از سال گذشته در دست اجراست.

پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تامین آب بخش موران اظهار کرد: میزان آب مورد نیاز روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان ۴۰ لیتر در ثانیه است و برای تامین آن طرح آبرسانی در سه مرحله تعریف شده است.

نعمت سلطانی با اشاره به این که منابع محلی آب این بخش با بهسازی چشمه روستای داش دیبی و بازسازی چهار منبع دیگر تقویت شده، تصریح کرد: آب مورد نیاز بخش موران از تصفیه‌خانه آب شهر گرمی تامین خواهد شد.

جهاد آبرسانی طرحی با هدف ابرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی سالم و بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری از آب شرب روستایی به ۸۰ درصد برسد.

انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام‌حسن‌مجتبی (ع) برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی و مبادله قرارداد عملیات اجرایی برای آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا در فاز اول از جمله اقدام‌های این شورا است.

همچنین در این برنامه آبرسانی به ۳۰۰۰ روستای کشور با کمک خیرین ابرسانی طی سه سال پیش‌بینی شده و با تاکید رئیس‌جمهور و وزیر نیرو درباره برخورداری آب، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت‌گرفته است.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha