۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85416552
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برخورد قانونی با مخلان امنیت در برگزاری آیین چهارشنبه سوری

اهواز- ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با هشدار به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در چهارشنبه آخر سال گفت: با افرادی که به هر نحوی امنیت شهروندان را در برگزاری این آیین سنتی به مخاطره بیندازند در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، صادق جعفری چگنی سه‌شنبه در این خصوص بیان کرد: چهارشنبه سوری از آداب و رسومی سنتی است که هر ساله برگزار می‌شود و شرکت در این مراسم باید با رعایت شئونات اسلامی وحفظ نظم ‌، آسایش وامنیت عمومی باشد و نباید موجب سلب امنیت و آرامش برای سایر افراد شود.
وی گفت: هر گونه اخلال در تردد و استفاده از مواد آتش‌زای غیرمجاز که موجب به خطر انداختن جان و آرامش دیگران می‌شود، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

جعفری چگنی ادامه داد: پلیس راهور مکلف است طبق قانون، خودروی رانندگانی که با رفتارهای ناهنجار باعث اخلال در نظم عمومی شده اند را توقیف کند و برای این افراد پرونده قضایی تشکیل می‌شود.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان ادامه داد: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان و ضرورت ‌رعایت شئونات اسلامی، با افرادی که اقدام به روزه خواری در معابر عمومی کنند ‌برخورد قانونی شده و بر اقدامات ارائه‌دهندگان خدمات عمومی توسط اداره اماکن و ‌اصناف نظارت خواهد شد.‌

وی ادامه داد: همچنین برای روزهای پایانی سال و ایام نوروز اقداماتی از جمله تقویت کشیک‌های قضایی و برگزاری جلسات مشترک و ارائه دستورات لازم به ضابطین قضایی، اورژانس، آتش‌نشانی و سایر مراجع مربوط، انجام شده است.‌

به گزارش ایرنا، رییس پلیس راهور اهواز نسبت به اعمال محدودیت ترافیکی چهارشنبه سوری از ساعت ۱۶ امروز سه‌شنبه خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha