رییس پلیس راهور: ۸۰ هزار نیروی انتظامی و امدادی در جاده‌های کشور مستقر شدند

ساری - ایرنا - رییس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدابیر گسترده پلیس برای سفرهای امن نوروزی گفت: حدود ۸۰ هزار نفر نیروهای انتظامی و امدادی در جاده‌ها و شهرها به ویژه مناطق مهمان‌پذیرتر مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سید تیمور حسینی روز چهارشنبه در رزمایش انتظامی و امدادی نوروزی مازندران در ساری به تغییر الگوی سفر نوروزی که مقارن با ماه مبارک رمضان شده است، اشاره کرد و توضیح داد: به طور یقین با توجه به روزه. از بودن مردم تردد ها در ساعات بعد اظهر و شبانه بیشتر خواهد شد، بنابراین خستگی و خواب آلودگی عامل افزایش تصادف احتمالی است.

وی بر لزوم ایجاد ایستگاه سلامت با هدف استراحت رانندگان در محورهای مازندران تاکید کرد و بیان داشت: همه خادمان سفر در راهداری، امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و کانون امداد خودرو پلیس آماده ارایه خدمات نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه که هدف محوری پلیس کاهش چشم گیر تلفات جاده‌ای در کشور است، ادامه داد: مازندران جزو سه استان اول در تردد خودروهای کشور است، چراکه حجم قابل ملاحظه‌ای از مسافران کشور به مازندران سفر می کنند.

سردار حسینی به پیش بینی افزایش سفر و استقبال مردم برای سفر نوروزی اشاره کرد و گفت: با همت دولت گره ترافیکی آزاد راه قزوین- رشت حل و فصل شده است و امیدواریم در آینده نزدیک با تکمیل طرح‌های عمرانی و تعریض، مشکلات محورهای چالوس، هراز و سوادکوه از بین برود.

رییس پلیس راهور: حدود ۸۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی و امدادی در جاده های کشور مستقر شدند

رییس پلیس راهور با اظهار این که با همت دولت و با اصلاحات مقطعی می توان گره های ترافیکی محور های مواصلاتی مازندران را کاهش داد، گفت : طبق بررسی آماری اقلیت کمتر از پنج درصد که به قوانین راهنمایی و رانندگی بی توجهی کرده، باعث و بانی حوادث جاده‌ای هستند و سلامت ۹۵ درصد را به مخاطره می اندازند.

وی تصریح کرد: برخورد با این افراد حادثه ساز در جاده های کشور. در دستور کار جدی پلیس قرار گرفته است.

وی با ذکر این نکته که شدت سوانح رانندگی به دلیل سرعت بالا دلیل اصلی مرگ و میر ها است، ادامه داد: کاهش تلفات جاده‌ای و سوانح رانندگی آرزوی پلیس است و در واقع. سیدنی به هدف عامل رفع خستگی پلیس خواهد بود.

وی گفت: در نوروز سال ۱۴۰۲ بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر جانشان را در تصادف رانندگی از دست دادند که ۴۳ نفرشان در محورهای مواصلاتی مازندران کشته شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha