ارزیابی ایمنی ۱۶ هزار ساختمان مهم و بلند مرتبه پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به ارزیابی ایمنی ۱۶ هزار ساختمان مهم بالای هفت طبقه پایتخت گفت: ۹ دستگاه در داخل و خارج شهرداری این ساختمان‌ها را پایش می‌کنند که در چهار دسته ایمنی مشروط، ناایمن مختصر، ناایمن متوسط و ناایمن شدید قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علیرضا زاکانی در ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، افزود: سه موضوع از قبیل دستورالعمل تجمعات بزرگ در تهران و مولفه‌هایی که باید مورد دقت و بررسی قرار گیرد و ایمنی را افزایش دهد، مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، تجمعات میلیونی در مناسبت‌های مختلف در تهران داریم و توجه به ابعاد و ایمنی و سلامت برای تجمع کنندگان امری قهری است که باید صورت بگیرد، بر همین اساس، ابعاد آن بررسی شد و دستورالعملی برای آن تهیه شده که باید ابلاغ شود و طریق راه ایمنی بخشی باشد.

وی موضوع دوم بررسی شده را ارزیابی ۱۶ هزار ساختمان مهم بالای هفت طبقه در تهران عنوان کرد و افزود: تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ ساختمان پایش شده‌ و یک هزار و ۴۴۰ مورد از آنها نیز تجزیه و تحلیل شده‌اند.

زاکانی ادامه داد: برای سال آینده تمام آنها بررسی می‌شوند تا ظرف دو تا سه سال، ایمنی‌بخشی به این ساختمان‌ها را هدف‌گذاری و آنها را از شرایط اضطرار خارج کنیم، این اقدام به هیچ وجه در گذشته انجام نشده و اقدام بسیار مهمی در جهت ایمنی‌بخشی به شهر است.

وی اضافه کرد: سومین مبحث توجه به موضوع سیل و سیلاب و آبگرفتگی بود، یک کار علمی را در این رابطه دانشگاه شهید بهشتی انجام داده و مجموعه شهرداری نیز در کنار آنها قرار گرفته و ما به‌ازای آن برنامه‌ای تهیه شده که مثلا در حوزه آبخیزداری چه اقداماتی باید انجام شود و بحث ۵۴۰ کیلومتر شبکه انتقال آب‌های زیرسطحی و ۱۶۰ کیلومتر عدم اجرای این شبکه و پایش گلوگاه‌هایی که منجر به سیل می‌شود همگی مطرح و تصمیماتی گرفته و قرار شد تبدیل به یک برنامه اقدام شود که در آن دستگاه‌های مختلف دخیل هستند تا بر اساس آن در مقابل سیل یک مصونیت داشته باشیم.

به گفته شهردار تهران، این سه دستور امکانی را ایجاد کرد که برای این جلسه، مسیر برنامه اقدام و تقسیم بندی بین دستگاه‌ها ایجاد شود.

خرابی مترو بخاطر فرسودگی ناوگان است

زاکانی درباره خرابی‌های اخیر در ناوگان مترو نیز توضیح داد: ما با یک ناوگان فرسوده از قبل مواجه هستیم، قطارهای دی. سی مربوط به دهه ۷۰ است و امروز در نقطه‌ای قرار گرفته که علاوه بر اورهال اساسی، بازبینی‌هایی انجام و در مدل جدید خدمات رسانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در کنار این فرسودگی اتفاقاتی است که رخ می‌دهد مثلا اتفاق ۲ شب پیش بحث انتقال سوزن و جابجایی باعث اختلال شد بنابراین در ناوگان موضوع ناظر به فرسودگی است اما در تجهیز نیز مسایلی وجود دارد. مثلا در بحث اتفاق هفته گذشته پست برق دچار آتش سوزی شده بود و بررسی‌ها نشان داد که خرابکاری نبود.

شهردار تهران یادآور شد: از طرفی با اورهال قطارها و از طرف دیگر با خرید واگن‌های جدید که طبق قرارداد از سال آینده وارد کشور می‌شود پیگیر حل مشکل در حوزه مترو هستیم.

وی گفت: با ۷۹۱ واگن وارداتی و ۱۱۳ واگنی که با همکاری واگن سازی تهران، مپنا و جهاد دانشگاهی و دیگر بخش‌ها ساخته خواهد شد از سال آینده رام‌های قطار وارد خطوط می‌شود و این مشکلات را نیز پشت سر می‌گذاریم.

زاکانی در پاسخ به‌ سوالی درباره تاکسی‌های اینترنتی هم اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی از یک خلا قانونی و یا یک برداشت ناصحیح قانونی استفاده می‌کنند و مجوزهای خودشان را از وزارت صمت می‌گیرند و کمتر پاسخگو هستند البته در حال بررسی هستیم تا توسط سازمان تاکسیرانی دقت لازم انجام شود تا اجحافی در حق مردم صورت نگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha