۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85417342
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ورزش نابینایان همدان چشم انتظار سالن اختصاصی

۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85417342
ورزش نابینایان همدان چشم انتظار سالن اختصاصی

همدان- ایرنا- هیات ورزش‌های کم بینایان و نابینایان همدان ماههاست از نداشتن سالن اختصاصی رنج می‌برد و این قشر ورزشکار که اغلب نشان‌های رنگارنگ ملی و فراملی را در کارنامه افتخارات خود دارند، نسبت به این موضوع گلایه مند هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آنان می‌گویند نباید تنها سالن تمرینی ما در سال‌هایی که افتخارات ارزنده کسب شد، اکنون قربانی درآمدزایی دستگاه ورزش شود.

به گفته آن‌ها، نابینایان استان همدان جزو پنج هیات برتر کشور است و نفرات زیادی به تیم ملی در رشته‌های مختلف تحویل داده و خانه به دوشی برازنده این هیات نیست.

موضوعی که واکنش مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان کشور را به دنبال داشت و گفت: در گذشته بهزیستی یک زمینی برای احداث سالن الغدیر همدان اختصاص داد و اداره کل ورزش استان نیز این سالن را ساخت.

طبق تفاهمنامه آن زمان ورزشکاران جانباز و معلول و نابینایان از آن استفاده می‌کردند و مشکلی وجود نداشت اما بعد از ۱۵ سال، اداره کل ورزش استان همدان اقدام به واگذاری این سالن به بخش خصوصی کرد.

هر چند اقدام دستگاه ورزش در واگذاری سالن غدیر به بخش خصوصی هم قانونی بود، در واقع دستگاه‏‌های اجرایی طبق قانون مدیریت خدمات کشوری می‌‏توانند اماکن ورزشی خود را با رعایت کاربری آن و از طریق مزایده و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد صلاحیت به صورت اجاره واگذار کنند.

اما می‌شد کمی لطافت به خرج داد و راهکاری برای جبران این وضعیت کرد، آن هم برای ورزشکارانی که نشان‌های رنگارنگ را در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین کسب کردند و بیشترین نشان را نیز نصیب ورزش همدان در بین رشته‌های مختلف به دست آوردند.

قول همکاری مدیرکل ورزش همدان

رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان همدان قول دادند که مشکل سالن تمرینی ورزشکاران نابینا و کم بینا حل شود.

سمیه سهیلی افزود: تمرین روزانه ورزشکاران نابینا و کم بینا که اغلب نیز صاحب مقام هستند، بار مالی زیادی را بر دوش هیات می‌گذارد که با برخورداری از سالن اختصاصی می‌توانیم دغدغه‌ها را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: پیگیری‌های لازم را داشته‌ایم تا سالن غدیر به هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان بازگردد، ما سال‌ها در این سالن تمرین داشته‌ایم و اکنون به سالن اختصاصی نیاز مبرم داریم.

سهیلی خاطرنشان کرد: ورزشکاران نابینایان و کم بینایان همدان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین که مهرماه امسال برگزار شد، بیشترین و خوش رنگ‌ترین مدال‌ها را نصیب ورزش استان کردند و شایسته برخورداری از بهترین امکانات هستند.

وی با قدردانی از پیگیری‌های مدیریت ورزش استان همدان در حل مشکلات هیات نابینایان ابراز امیدواری کرد این سالن اختصاصی که خواسته اصلی جامعه ورزش ما است، در سال جدید تامین شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha