۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85417566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۶ اصله نهال به نیت شهدای ورزشکار استان اردبیل غرس شد

اردبیل - ایرنا - ۱۸۶ اصله نهال به یاد و نیت شهدای ورزشکار استان در محوطه مجموعه ورزشی علی دایی اردبیل غرس شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در حاشیه کاشت این نهال ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۱۸۶ اصله نهال به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ورزشکاران استان در محوطه مجموعه ورزشی علی دایی اردبیل غرس و هر کدام از آنها به نام یکی از شهدای ورزشکاران استان نامگذاری می‌شود.

محمدعلی پهناور گفت: درختکاری و کاشت نهال از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است و از مهم‌ترین مزایای آن توسعه سطح سبز، جنگل‌ها و حفظ منابع آب و خاک است.

وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور، بیان کرد: همه آحاد مردم وظیفه دارند احساس مسئولیت کرده و نسبت به غرس نهال در هر کجا که امکان دارد، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه غرس نهال مزایای زیادی دارد، اظهار کرد: کاشت نهال علاوه بر حفاظت از محیط زیست، سرمایه‌گذاری کم هزینه، باصرفه و پرسود برای نسل های آینده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: مبارزه با آلودگی هوا، مقابله با بیابان‌زایی، جلوگیری از فرسایش خاک و روان‌آب‌ها، کاهش کربن و افزایش اکسیژن هوا و توسعه فضای سبز از جمله مزایای کاشت نهال و درخت است.

پهناور ادامه داد: برای داشتن محیط زیست و منابع طبیعی سالم باید فرهنگ کاشت نهال و تقویت پوشش گیاهی در بین مردم نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غربی ایران واقع شده است و مردم این استان سه هزار و ۴۰۰ شهید، ۱۲۰ شهید جاوید الاثر، یکهزار و ۲۵۹ آزاده، بیش از۱۰ هزار جانباز و ۱۰ شهید مدافع حرم تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند که از این تعداد ۱۸۶ شهید ورزشکار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha