۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85417637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ عنوان کتاب جدید با موضوع دفاع مقدس در یزد رونمایی شد

یزد- ایرنا- ۳۰ عنوان کتاب جدید با موضوع تاریخ شفاهی و نقش مردم یزد در دوران هشت سال دفاع مقدس روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان در یزد رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه در سال آینده برای چاپ و نشر کتاب‌های دفاع مقدس اقداماتی برنامه ریزی شده گفت: در برخی مناطق، کتاب نقش شهرستان‌ها در دفاع مقدس چاپ و منتشر شده و در برخی دیگر از شهرستان‌ها در سال آینده چاپ و منتشر می‌شود.

" علی اکبر عزیزی " در این مراسم با اشاره به اهمیت مقوله ایثار و شهادت از مدیران ادارات، نهادها و گروه‌های مردمی خواست تا بازدید از باغ موزه دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دهند و نسل نوجوان و جوان جامعه با سیره شهدای گرانقدر آشنا شوند.

وی همچنین به تخصیص بودجه برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: می‌طلبد تا با همکاری دستگاه‌ها شاهد رونق این مجموعه نفیس با حضور اقشار مختلف مردم باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در خصوص تکمیل یادمان شهدای گمنام در نقاط مختلف استان ادامه داد: اغلب یادمان‌های این شهدای گرانقدر با بناهای زیبا و در خور ساخته شده و برخی دیگر از یادمان‌ها تکمیل نشده که به فرمانداران و مسئولان شهرستان‌ها به صورت ویژه تاکید شد که هرچه سریع‌تر این بناها تکمیل شود.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به فیض شهادت نایل آمدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و حدود ۸۰۰ آزاده دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha