هنرجو: ۴۱ مدال در ۱۴۰۲ به نام اسکیت ثبت شد/ میزبان مسابقات رول‌بال قهرمانی آسیا هستیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکیت گفت: در سال ۱۴۰۲ با حمایت‌های وزارت ورزش روزهای خوبی را رقم زدیم و در سال جدید نیز به دنبال آن هستیم با میزبانی مسابقات رول‌بال قهرمانی آسیا ظرفیت و توانمندی ایران را به نمایش بگذاریم.

مجید هنرجو در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ به فعالیت‌ها و افتخارات کسب شده در این سال پرداخت و تصریح کرد: سال ۱۴۰۲، سال بسیار خوبی از لحاظ کسب مدال و افتخار برای ما در میادین جهانی، بازی‌های آسیایی و همچنین رویدادهای دیگر بود. با لطف و عنایت خدا و تلاش خانواده اسکیت، ماحصل تلاش‌های صورت گرفته منجر به این شد که ۴۱ مدال در ماده‌های سرعت، فری استایل، اسکیت هنری و اینلاین هاکی را به نام ورزش ایران به ثبت برسانیم که بدون شک این دستاوردهای بزرگ با همدلی و حمایت خانواده بزرگ اسکیت به دست آمد که جا دارد از همه آنها تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: اسکیت در سال‌های گذشته با تلاش بسیار زیاد تیم کاری فدراسیون، پیشکسوتان و علاقه‌مندان به نقطه‌ای رسید که هم در سطح جهانی و هم در سطح آسیایی مقام‌هایی را به دست آورده است. اسکیت ایران بدون شک با مدال‌های خوبی که در سال جاری کسب کرد به زعم دوستان و اهالی این رشته در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دارد و برای نسل آینده، رشته‌ای مناسب خواهد بود. به عبارت دیگر ما برای اینکه بتوانیم محصول خوبی را در آینده درو کنیم باید امروز به فکر ایجاد زیرساخت‌های لازم باشیم، همانطور که مسوولان در سالیان گذشته این تلاش را کرده و بذرهای آن را کاشتند و امروزه شاهد بارور شدن آن‌ها هستیم.

رئیس فدراسیون اسکیت یادآور شد:‌ اسکیت رشته‌ای بسیار جذاب و پرمخاطب است و هر روز بر علاقه‌مندان به آن افزوده می‌شود و این نتیجه تلاش‌ها و فرهنگ‌سازی‌ در بخش‌های مختلف است. نمی‌توان از نقش باشگاه‌ها، پیست‌ها و آکادمی‌های اسکیت به راحتی گذشت. مربیان اسکیت نقش بسیار مهمی در این حوزه داشته و دارند و این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

هنرجو: ۴۱ مدال در ۱۴۰۲ به نام اسکیت ثبت شد؛ میزبان مسابقات رول‌بال قهرمانی آسیا هستیم

هنرجو گفت: اسکیت رشته‌ای است که در سالیان اخیر با مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گرفته به پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در سطح جهان نائل آمده و تیم‌های ملی ایران به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند جهان در بخش سرعت و فری‌استایل مطرح است اما همچنان نیاز داریم که تلاش‌های خود را استمرار دهیم تا در نهایت اسکیت ایران در المپیک دیده شود و بتوانیم بعد از آن روی سکوی این بازی‌ها برویم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در میان اتفاقات خوبی که برای ما در این سال رخ داد باید به حمایت‌های مقام عالی وزارت ورزش و جوانان هم اشاره کرد. کیومرث هاشمی به عنوان شخص اول ورزش ایران در بسیاری از تنگناها از این رشته حمایت کرد. خوشبختانه از روزی که وزیر ورزش وارد کارزار شد، آرامش خوبی را در فدراسیون‌ها و جامعه ورزش شاهد هستیم و به طور حتم در سال آینده این حمایت‌ها منجر به آن خواهد شد تا ورزش ما به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کند.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ و پیش از اعزام ورزشکاران به بازی‌های آسیایی هانگژو مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به همراه هیات همراه از اردوها و شرایط تیم‌های ملی اسکیت بازدید کردند. خوشبختانه پس از مدت‌ها یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی در ایران حضور یافت و توانستیم در روزهای پایانی اسفندماه ۱۴۰۲ برای ۲ روز میزبان رولدان پرز عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی و همچنین رئیس کمیسیون فنی اسکیت سرعت باشیم. در این دو روز که او در ایران حضور داشت، نشست‌های خوبی را با او درباره مسائل مختلف داشتیم و در این مدت نیز دیداری با مقام عالی وزارت ورزش و جوانان ایران در دستور کار قرار گرفت.

هنرجو: ۴۱ مدال در ۱۴۰۲ به نام اسکیت ثبت شد؛ میزبان مسابقات رول‌بال قهرمانی آسیا هستیم

رئیس فدراسیون اسکیت در واکنش به این سئوال که سال ۱۴۰۳ برای اسکیت ایران چگونه خواهد گذشت،‌ گفت: برای سال آینده چند مسابقه مهم از جمله ورلد گیمز که المپیک اسکیت است و مسابقات جهانی را پیش‌رو داریم که به امید خدا از ابتدای سال جاری با آغاز اردوها و حمایت از ورزشکاران، می‌خواهیم همچنان به روند صعودی که در پیش گرفته‌ایم ادامه دهیم.

هنرجو گفت: در این سال برگزاری مسابقات دستجات آزاد و میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در رشته رول‌بال هم به ایران سپرده شده و برای همین باید تلاش کنیم تا میزبانی شایسته‌ای از کشورهایی که وارد ایران می‌شوند داشته باشیم. از آنجا که حدود ۴ ماه تا آغاز رقابت‌های رول‌بال قهرمانی آسیا زمان پیش رو داریم، باید شان ایران و ایرانی را به خوبی حفظ کنیم و قصد داریم از بابت زیر ساخت و امکانات اقدامات لازم را در دستور کار قرار بدهیم تا میزبان شایسته‌ای باشیم. در این رویداد شاهد حضور میهمانان ویژه‌ای از آسیا خواهیم بود و با تدابیر لازم و میزبانی شایسته، عزت و اقتدار ایران را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی یادآور شد: از لحاظ زیرساخت به دلیل نوسانات ارزی هنوز نتوانسته‌ایم به آن اهدافی که می‌خواهیم، برسیم اما همچنان کارهای اجرایی و عمرانی را در هیات‌های استانی پیش می‌بریم چرا که این طرح، ایجاد انگیزه می‌کند و به خودی خود می‌تواند منجر به کشف استعدادهای بیشتر در این ورزش شود.

هنرجو: ۴۱ مدال در ۱۴۰۲ به نام اسکیت ثبت شد؛ میزبان مسابقات رول‌بال قهرمانی آسیا هستیم

رئیس فدراسیون اسکیت در پاسخ به این سئوال که ترمیم پیست اسکیت مجموعه ورزشی آزادی در برنامه فدراسیون قرار دارد یا خیر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ روند بازسازی و نوسازی تنها پیست استاندارد در آکادمی اسکیت آزادی را آغاز خواهیم کرد. این آکادمی در سالیان اخیر محل برگزاری مسابقات و تمرینات ملی‌پوشان و قهرمانان بوده و در حال حاضر نیاز به تعمیرات اساسی دارد که کار بازسازی آن به زودی آغاز خواهد شد و به همین دلیل از مسئولان شرکت توسعه، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در خواست داریم از فدراسیون حمایت و نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشند تا با تخصیص منابع مالی مورد نیاز، بتوانیم بهتر از قبل این پیست را مرمت و به‌سازی کنیم. در این یک سال، از ۲۱ استان بازدید داشتیم تا نه تنها شرایط را برای برگزاری مجامع انتخاباتی آنها فراهم کنیم بلکه از لحاظ امکاناتی هم بازدیدی از زیر ساخت‌ها و برنامه‌های درون استانی آنها داشته باشیم تا اطلاعات کامل و جامعی از شرایط اسکیت ایران داشته باشیم.

هنرجو تاکید کرد: یکی از برنامه‌های فدراسیون اسکیت مقوله استعدادیابی است، آموزش و پرورش به لحاظ بانک اطلاعاتی دقیقی که از دانش آموزان دارد بستر فوق‌العاده‌ای است و با دارا بودن مربیان تربیت بدنی در مدارس می‌توان در حوزه استعدادیابی شاهد عملکرد موفق آنها بود. در این حوزه هم صحبت‌های خوبی با معاونین این وزارتخانه داشته‌ایم تا به شکل جدی از همین مدارس بحث استعدادیابی را آغاز کنیم. با توافقاتی که انجام گرفته باید تمام انجمن‌های ورزشی دانش‌آموزی در سراسر کشور احیا و در برگزاری المپیادها پای کار باشند تا بتوانیم به نتایجی که می‌خواهیم برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha