زیباسازی یزد با کاشت ۲۰۰ هزار گل و ۷۰ هزار اصله درخت

یزد- ایرنا- شهردار یزد گفت: در آستانه سال نو، ۲۰۰ هزار گل فصلی و ۷۰ هزار اصله درخت در شهر یزد کاشته و ۱۴ هزار درخت هم ۱۵ اسفند ماه به مردم هدیه شد.

به گزارش پنجشنبه روابط عمومی این نهاد، "ابوالقاسم محی‌الدینی" از برنامه ریزی برای اقامت موقت مسافران نوروزی در سه پارک بزرگ شهر خبر داد و افزود: شهرداری در اسفندماه و نزدیک به سال جدید برنامه‌های متعددی برای زیباسازی شهر برای استقبال از بهار و مهمانان نوروزی دارد.

وی اظهار داشت: ۱۱۰ المان مناسبتی به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان تهیه شده و در روزهای آینده نصب می‌شود.

شهردار یزد با اشاره به رنگ آمیز جدول‌ها و تاسیسات شهری و لکه گیری آسفارت تصریح کرد: سه بوستان بزرگ شهر یعنی پارک بزرگ، کوهستان و مهرآوران برای اقامت موقت مسافران نوروزی آماده شده است.

محی الدینی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی متعددی نیز در نظر گرفته شد که از ۲۸ اسفند تا هفتم فروردین در بلوار بسیج برگزار می‌شود.

یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقاع، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغهای تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.

از دیگر اماکن دیدنی یزد می توان از زندان اسکندر، بقعه شیخ احمد فهادان، مجموعه تاریخی هشت، مسجد چهل محراب، آتشکده زرتشتیان، گنبد مصلای عتیق، بقعه دوازده امام، مسجد یعقوبی و بقعه سید شمس الدین نام برد.

یزد زیبا آماده میزبانی از مسافران و مهمانان نوروزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha