۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85418528
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همکاری ایرنا با انتقال خون برای اطلاع رسانی برجسته است

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: رسانه‌های گروهی استان همراهی خوبی با انتقال خون در حوزه اطلاع رسانی دارند که همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این خصوص برجسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ دکتر سیامک اسدی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا ضمن تشکر از تلاش های همکاران این رسانه در حوزه اطلاع رسانی و گزارش اقدامات انتقال خون استان، افزود: ترویج فرهنگ انتقال خون از سوی رسانه ها اهمیت زیادی دارد و موجب تعمیق فرهنگ ایثار، نوعدوستی، دگرخواهی و سالم زیستن می شود.

این مسوول ادامه داد: رسانه های گروهی استان باید از این منظر به موضوع انتقال خون و ترویج فرهنگ اهدای خون نگاه کنند و حتی دستگاه های نظیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی هم توجه به این مهم را مد نظر قرار دهند.

وی همراهی رسانه ها را در اهدای خون سالم و با کیفیت بسیار مهم دانست و گفت: یک اهداکننده برای اهدای خون باید صادقانه به همه سوالاتی که از او پرسیده می شود پاسخ دهد و هیچ چیز را از پزشک پنهان نکند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با بیان اینکه تیم مسنجمی در انتقال خون استان فعالیت می کند، گفت: کارکنان متبحر این اداره کل بدون هیچ چشمداشتی در حال خدمت رسانی به اهداکنندگان خون هستند.

اسدی گفت:آذرماه امسال بازرسان فنی کشورهای روسیه و بلاروس با حضور در این اداره کل ضمن بازرسی از تمام بخش‌های تخصصی انتقال خون استان، فرایند تولید فرآورده‌های خونی را مورد تایید قرار داده و سیستم مدیریت کیفی تسلط بر فرایندها را مثال زدنی توصیف کردند.

این مسوول ادامه داد: مهمترین تاثیر این بازرسی ها ارتقای استانداردها، انتقال دانش و تجربه و انجام اقدامات اصلاحی بر اساس یافته های ممیزی هاست.

وی با بیان اینکه این استان رتبه برتر کشور را به دست آورده است،‌ افزود: این مهم بیانگر اقدامات و خدمات انتقال خون استان و نشانگر تلاش تمامی نیروهای مجموعه است که موجب موفقیت و پیشبرد اهداف ترسیم شده سازمان شده است.

اسدی با تاکید بر اینکه استان زنجان در تامین فراورده های خونی مورد نیاز مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: تلاش می شود با همکاری اهداکنندگان این مهم به نحو مطلوبی مدیریت شود.

سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون به صورت مستمر به این کار اقدام می کنند.

۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha