۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85418641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای تربیت قضات جوان دارد

۲۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبر: 85418641
آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای تربیت قضات جوان دارد

اهواز- ایرنا- رییس توسعه حل اختلاف خوزستان نقش آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت قاضی برای آینده کشور را مهم دانست و گفت: با ایجاد رشته‌های حقوقی و قضایی در مقطع دبیرستان می‌توان قضات جوان، شجاع و دلسوزی برای آینده کشور تربیت کرد.

به گزارش جمعه ایرنا حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در آیین افتتاح هیات صلح دانش آموزان آموزش و پرورش استان در محل اداره آموزشی ناحیه چهار اهواز بیان کرد: دانش‌آموزان یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای اشاعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند.

وی افزود: آموزش و تدریس فرهنگ خیرخواهانه و خداپسندانه صلح و سازش در مدارس و استفاده از ظرفیت دانش آموزان می‌تواند جامعه را به امنیت و آرامش پایدار سوق دهد.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی گفت: یادگیری و آگاه‌سازی دانش‌آموزان با فرهنگ صلح و سازش باعث نهادینه شدن این ارزش در جامعه می‌شود.

وی افزود: در کنار آگاه‌سازی و آموزش ارزش‌های دینی و اخلاقی، بالا بردن اعتماد به نفس و هویت‌بخشی، آشنایی با فرهنگ و قوانین حاکم بر کشور، راهکار موثری برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های هیات‌های صلح دانش‌آموزی است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به نقشه شوم دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور اظهارکرد: امنیت، شرافت، عزت و اقتدار کشور را مدیون شهدا به ویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی هستیم و همواره نگاه دشمنان انقلاب اسلامی نگاه مبتنی بر مقابله نظامی نیست بلکه با فعالیت‌های نرم فرهنگی، فشار اقتصادی و ایجاد حوادث مختلف سعی در نفاق و ایجاد ناامنی دارند.

به گزارش ایرنا، با اقدامات شورای حل اختلاف خوزستان، این استان امسال مقام نخست صلح و سازش کشور را کسب کرد.

طی سال جاری ۲۰۰ پرونده قصاص در استان به صلح و سازش ختم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha