استاندار فارس:صنعتگران مصوبات اجرا نشده کارگروه تسهیل را اطلاع دهند

شیراز-ایرنا-استاندار فارس بر ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تأکید کرد و گفت: در صورت اجرا نشدن تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،صنعتگران می‌توانند مصوبه اجرا نشده را طی نامه‌ای به استانداری اعلام کنند.

دکتر محمدهادی ایمانیه پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا یکی از مهمترین مصادیق امنیت کشور را امنیت اقتصادی دانست و اظهار کرد: برخورداری از امنیت اقتصادی، از ضروری‌ترین نیازهای جامعه به شمار می‌رود، امنیتی که بخش عظیمی از آن با حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی تأمین می‌شود.

استاندار فارس افزود: دولت سیزدهم هم از همان آغاز فعالیت‌هایش تمام تلاش خود را برای تحقق این امر مهم در مناطق مختلف کشور به کار گرفت و در طول ۲سال گذشته به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف تحقق شعار سال اهتمام ویژه‌ای ورزید.

دکتر ایمانیه یکی از مهمترین رویکردهای دولت برای احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی را برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های مختلف کشور دانست و گفت: در استان فارس هم جلسات مربوط به این کارگروه در طول سال جاری به صورت مستمر و معمولا هر هفته در روزهای سه‌شنبه تشکیل می‌شد.

استاندار فارس هدف از برگزاری این جلسات را تسریع در رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران، توسعه و رونق کسب و کارها و افزایش اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: در جلسات استانی مربوط به این کارگروه معمولاً مسائل تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی بررسی و تصمیماتی با هدف امهال تسهیلات، تقسیط بدهی‌های بانکی و معافیت مالیاتی به منظور رفع موانع تولید اتخاذ می‌شد، همچنین برای تصویب مصوبات لازم در سطوح ملی، برخی موارد به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ارجاع داده می‌شد.

وی از صنعتگران درخواست کرد: در صورت عدم اجرای تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه رفع موانع تولید، صنعتگران می‌توانند مصوبه اجرا نشده را طی نامه‌ای به استانداری و شخصا به خودم اطلاع دهند.

استاندار فارس که معتقد است واحدهای تولیدی سهم عظیمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید و اقتصاد دارند یادآور شد: در طول یک سال گذشته تلاش شد تا از تمام اختیارات و امکانات استان در رفع موانع پیش روی این واحدها بهره ببریم، امیدواریم که با این اقدام بخش عمده‌ای از مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی فارس در سالی که گذشت برطرف شده باشد؛ بدون شک این رویکرد در سال ۱۴۰۳ نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هر سه‌شنبه به ریاست استاندار فارس، دبیری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های ذی‌ربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها برگزار می‌شود.

در آخرین جلسه این کارگروه که روز سه‌شنبه ۲۲اسفندماه برگزار شد مشکلات ۱۸ بنگاه اقتصادی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که با احتساب این واحدها، مجموع واحدهای حمایت شده از ابتدای سال تاکنون به یک هزار و ۲۵۴واحد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha