خدمات دهندگان غیرمجاز پزشکی و زیبایی در آباده به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند

شیراز-ایرنا-دادگاه کیفری شهرستان آباده افرادی را که خدمات پزشکی و زیبایی غیرمجاز ارائه می‌دادند با اتهام دخالت در امور پزشکی به ۶ ماه حبس و ۵۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مسئول واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان آباده در این رابطه به ایرنا گفت: به منظور جلوگیری از فعالیت افرادی که با تبلیغ در فضای مجازی در منزل شخصی و یا مطب خصوصی به صورت غیر مجاز اقدام به ارائه خدمات پزشکی و زیبایی می کردند، پرونده این افراد به مراجع قانونی ارجاع داده شد و دادگاه شهرستان آباده رای متهمان را صادر کرد.

عبدالرضا امیری افزود: با دستور مقام قضایی این متهمان که بدون مدرک پزشکی معتبر و مجوز قانونی اقدام به ارائه خدمات زیبایی (تزریق ژل، بوتاکس و دیگر خدمات) درمنزل شخصی و همچنین در مطب خصوصی می‌کردند با اتهام دخالت در امور پزشکی بدون مدرک معتبر به ۶ ماه حبس تعزیری و مبلغ ۵۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند هشدار داد و گفت: هرگونه تبلیغ خدمات غیر مجاز و ارائه اینگونه خدمات در منازل و یا مطب های خصوصی بدون داشتن مجوز قانونی، تخلف و دخالت در امور پزشکی و به خطر انداختن سلامت جامعه محسوب می شود و در صورت محرز شدن این تخلفات، ضمن جلوگیری از ادامه فعالیت، به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول از شهروندان خواست اینگونه خدمات را از افرادی که دارای مدرک پزشکی معتبر هستند و در مراکز درمانی و یا مطب ها ی خصوصی دارای مجوز رسمی از شبکه بهداشت و درمان می باشند دریافت کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با تلفن واحد رسیدگی به شکایات مرکز بهداشت آباده ۰۷۱۴۴۳۶۸۴۸۷ تماس بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha