تردد کامیون از مرز بازرگان به یک میلیون دستگاه رسید

ارومیه- ایرنا - فرماندار ماکو با اعلام این‌که امسال بیش از یک میلیون دستگاه کامیون حامل بار از مرز بازرگان تردد کرده گفت که اکنون نیز این پایانه از آمادگی کامل برای پذیرش و استقبال از مسافران نوروزی برخوردار است.

نادر کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان ماکو به لحاظ وجود پتانسیل‌های فراوان از جمله پایانه مرزی، گمرک، منطقه آزاد، ترانزیتی بودن مسیر، گردشگری و دیگر داشته‌ها می‌تواند به عنوان قطب تدارکات منطقه باشد که با توجه به این جایگاه دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای به توسعه آن دارد.

وی با اشاره به استقبال از بهار قرآن و طبیعت افزود: در راستای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال جدید و افزایش مسافران در این شهر، ماموریت لازم به دستگاه های اجرایی محول شده است.

کاظمی ادامه داد: شهرداری ماکو در این ایام با زیباسازی، نصب المان های مناسبتی، اصلاح و نصب مبلمان شهری به پیشواز رمضان و عید نوروز رفته است.

فرماندار ماکو با اشاره به تردد مسافران از پایانه مرزی بازرگان گفت: در مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ الی ۲۰ هزار مسافر روزانه از مرز بازرگان تردد کرده بودند که انتظار می‌رود آمار امسال افزایشی باشد.

کاظمی آمادگی پایانه مرزی بازرگان را مطلوب دانست و گفت: در نشست‌هایی که با مقام‌های ترکیه‌ای داشتیم، هیچ گونه مشکلی برای تردد مسافر و خودرو نداریم و هر دو طرف آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه اقامتگاه ها، هتل ها و مسافرخانه های این شهر نیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، گفت: مردم مهمان‌نواز این شهرستان نیز مانند سال های گذشته همگام با مسوولان از مسافران استقبال خواهند کرد.

فرماندار ماکو افزود: برپایی چادرهای هلال احمر و راهنمای مسافر، آماده سازی ابنیه تاریخی و دیدنی ازجمله کاخ سردار و چشم ثریا، رفع نقاط حادثه‌خیز جاده های مواصلاتی شهرستان، استقرار نیروی های نظامی، انتظامی و راهداری در نقاط مختلف از اقدامات دیگر ستاد نوروزی و کمیته های تخصصی آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha