خزعلی: امیدواریم با تلاش زنان شاهد تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه باشیم + فیلم

نیویورک – ایرنا- «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در دیدار با وزیر امور زنان کشور لیبی در نیویورک گفت: امیدواریم با تلاش جامعه زنان شاهد تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل در نیویورک با وزیر امور زنان کشور لیبی دیدار و گفتگو کرد.

خزعلی با محکوم کردن کشتار مردم مظلوم غزه اظهار امیدواری کرد با تلاش جامعه زنان شاهد تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه به اهالی غزه باشیم.

وی افزود: جای تاسف بسیار دارد که در نشستی با موضوع فقر زدایی از زنان و توانمندسازی ایشان حاضر شده‌ایم اما در گوشه‌ای از جهان شاهد رنج گرسنگی زنان و مرگ کودکان از فرط گرسنگی هستیم.

معاون رئیس جمهور برخی دستاوردهای زنان در جمهوری اسلامی را برشمرد و تصریح کرد: زنان کشور ما بسیار توانمند هستند و در حوزه‌های مختلف اجرایی، علمی، هنری و اجتماعی نقش آفرین هستند.

وی از برگزاری نمایشگاهی از محصولات ساخت ایران در تهران خبر داد و از همتای خود برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورد.

خزعلی طرف لیبیایی را به الحاق به جنبش تعهد به خانواده دعوت کرد و توضیح داد: این جنبش قصد دارد شکل اصلی خانواده را ترویج و با جریان‌های انحرافی خانواده برخورد کند.

خانم تارمال وزیر امور زنان لیبی با ابراز خرسندی از دیدار با معاون رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: دولت لیبی نیز با زنان سایر کشورها در حمایت از زنان فلسطین همراه است و در حاشیه نشست کمیسیون مقام زن میزگرد حقوق بین الملل و جنگ‌های غیرقانونی را برگزار کرده است تا چرایی ضعف حقوق بین‌الملل در جلوگیری از بروز جنگ‌های غیرقانونی با چنین آسیب‌های گسترده‌ای را مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به موضوع تعهد به خانواده گفت: متاسفانه توسعه، پیامدهای منفی بسیاری برای خانواده با خود در پی داشته است لذا ما نیز از هرگونه جنبش و حرکتی که به دنبال احیای ارزش‌های خانواده و هنجارهای اسلامی باشد، حمایت می‌کنیم.

خزعلی نقش زنان در مبارزه با فساد را مهم دانست و گفت: از دو سال پیش با همکاری کشورهای مختلف، کمیته‌ای برای مبارزه با فساد با کنشگری زنان ایجاد کرده‌ایم تا محیط اجتماعی برای فعالیت زنان ایمن‌تر باشد.

وزیر لیبیایی با استقبال از حضور در برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های کشورمان افزود: ما نیز کمیته‌ای در سطح ملی در موضوع مبارزه با فساد مالی ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم چنین اقداماتی مانع از رخداد خشونت و آسیب به زنان شود.

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده اضافه کرد: چندی پیش در کشورهای غربی شاهد رخداد Me Tooبوده‌ایم و بر این باوریم که نهضت مبارزه با فساد باید به دنبال ایجاد امنیت بیشتر برای زنان باشد.

در پایان این دیدار، طرفین بر بسط تعاملات فیمابین در موضوعات زنان و خانواده تاکید کردند.

خزعلی: امیدواریم با تلاش زنان شاهد تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه باشیم

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران ایران در امور زنان و خانواده در صدر هیاتی رسمی برای شرکت در این نشست به نیویورک سفر کرده است. شصت و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ مارس ۲۰۲۴ (۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲) با حضور ۱۰۱ هیات عالیرتبه از جمله هیات جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرد.

نشست شصت و هشتم کمیسیون مقام زن با موضوع اصلی «پرداختن به فقر و تقویت نهادها و تأمین مالی برای همه زنان و دختران» آغاز به کار کرده است. امسال ۱۰۱ هیات عالی‌رتبه از سراسر جهان در این نشست به بحث و تبادل نظر و گفت‌وگو پیرامون موضوعات اولویت‌دار زنان خواهند پرداخت.

در جهان امروز ۱۰.۳ درصد از زنان در فقر شدید زندگی می کنند و فقیرتر از مردان هستند. سازمان ملل متحد پیش بینی می کند برای پایان دادن به این فقر تا انتهای دهه پیش رو، پیشرفتی ۲۶ برابر سریعتر به سمت پایان دادن به فقر لازم است.

همچنین داده های ۴۸ اقتصاد در حال توسعه نشان می دهد که برای دستیابی به توانمندسازی زنان و پایان دادن به فقر و گرسنگی بیش از ۱۰۰ میلیون دختر و زن در جهان، به سرمایه ای بالغ بر ۳۶۰ میلیارد دلار اضافی در سال نیاز است.

دستور رسمی نشست شصت و هشتم کیمسیون مقام زن سازمان ملل در حالی به فقر و محرومیت زدایی توجه دارد که جامعه جهانی، امروز شاهد رخدادهایی تاسف باری از گرسنگی کودکان و فقیرتر شدن لحظه به لحظه زنان در فلسطین به دلیل جنگ اسرائیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha