حماس: جامعه جهانی به اشغالگران برای جنایات بیشتر چراغ سبز نشان می‌دهد

تهران- ایرنا- جنبش حماس بامداد جمعه در بیانیه‌ای به کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی که منتظر دریافت کمک‌ها در غزه بودند واکنش نشان داد و اعلام کرد که ناکامی جامعه جهانی در اقدام علیه رژیم اشغالگر چراغ سبزی برای جنایات بیشتر است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، در بیانیه حماس آمده است: اشغالگران جنایتکار صهیونیستی به کشتار و جنگ علیه مردم بی دفاع ما در نوار غزه ادامه می‌دهند.

حماس افزوده است: ما دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را مسئول ادامه کشتارهای رژیم اشغالگر نازی می‌دانیم که با سلاح‌ها و حمایت آشکار آمریکا انجام شده است.

حماس در پایان از سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای عربی خواست که فورا برای توقف نسل کشی مداخله کنند و اقداماتی را برای کمک رسانی انجام دهند.

منابع خبری گزارش دادند، بر اثر بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیانی که در غزه منتظر دریافت کمک بودند، ۱۱ نفر شهید و یکصد نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha