داوری: قطار بسکتبال روی ریل افتاده است/ خداحافظی حدادی باید در شان او و ایران باشد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: بسکتبال ایران با تغییر و تحولاتی همراه بود و الان در مسیر قرار گرفته و نگاه ما از امروز استمرار و تداوم این راه است و باید در سال جدید با نگاه به آینده گام‌های محکم و استواری را برداریم.

جواد داوری صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، به عملکرد بسکتبال در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت شاهد تغییراتی بودیم که برای تغییر نسل و ادامه روند رو به رشد بسکتبال واجب بود. امروز تیم ملی بسکتبال ما از همه آن سختی‌ها و تغییراتی که داشت عبور کرده و در سال جدید به دنبال آن هستیم تا با قدرت به کارمان ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اگر روند تیم ملی بسکتبال را در سال ۱۴۰۲ مرور کنید خواهید دید در برخی از مواقع با بدشانسی‌هایی رو به رو بودیم. به نظرم در بازی‌های آسیایی هانگژو و حتی جام‌جهانی اگر شانس با ما یار بود نتایج بهتری را کسب می‌کردیم اما این مسابقات تمام شد و با تجربه از آن مسابقات، به فکر آینده و ادامه مسیرمان هستیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال اضافه کرد: در پایان سال و در پنجره نخست کاپ آسیا در تهران و دهلی، تیم‌های ملی بسکتبال قطر و هند را شکست دادیم تا با این روند پرونده بسکتبال در رده ملی بسته شود، در حال بررسی شرایط هستیم تا با قدرت بیشتر تیم ملی بسکتبال را برای کسب موفقیت‌های بیشتر راهی میادین بین‌المللی کنیم و کمیته فنی در حال بررسی شرایط هستند.

داوری در واکنش به این سئوال که آیا احتمال جابجایی سرمربی کنونی تیم ملی را باید داد، گفت: هاکان دمیر تا حدودی بدنشاس بود چراکه در جام‌جهانی و بازی‌های آسیایی تیم می‌توانست نتایج بهتری بگیرد که این اتفاق رخ نداد. در روزهای پایانی سال در نشست کمیته فنی تمام افرادی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند را مورد ارزیابی قرار دادیم و قرار شد این موضوع در هیات رئیسه هم مطرح شود. بعد از تعطیلات نوروزی این نشست‌های فنی ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم.

داوری: قطار بسکتبال روی ریل افتاده است/ خداحافظی حدادی باید در شان او و ایران باشد

وی در واکنش به این که از سوی هیات رئیسه فیبا و به مدت ۴ سال به عضویت کمیته فنی انتخاب شده است، افزود: این برای نخستین‌بار است که یک ایرانی به عضویت این کمیته در می‌آید. در این مدت تلاش می‌کنیم در بحث‌های پایه‌ای کار کنیم و در اتفاقات خوبی را در آسیا رقم بزنیم. من به همراه نماینده‌ای چین در کمیته فنی هستیم و به دنبال آن خواهیم بود قدم‌های خوبی را برای بسکتبال آسیا برداریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در خصوص برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ گفت: برنامه‌های متعددی را در برنامه داریم اما در خصوص تیم ملی باید در پنجره دوم کاپ آسیا به میدان برویم که به نظر می‌رسد در این پنجره تکلیف صعودمان مشخص شود. در این پنجره و در رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا تیم ملی ایران باید جمعه ۲ آذر در تهران به مصاف قزاقستان برود و بعد از آن برای دیدار با قطر در دوشنبه ۵ آذر راهی این کشور شود. همچنین رقابت‌های قهرمانی کمتر از ۱۸ سال آسیا در دو بخش آقایان و بانوان را پیش رو داریم که برای ما مهم است و تیم سه‌نفره ایران هم در ابتدای سال خود را آماده حضور در کاپ آسیا می‌کند که تیم‌های آقایان و بانوان ایران در آن حضور خواهند یافت.

داوری: قطار بسکتبال روی ریل افتاده است/ خداحافظی حدادی باید در شان او و ایران باشد

داوری در پاسخ به این سئوال که برای خداحافظی در حد نام و شان حامد حدادی و بسکتبال ایران چه برنامه‌ای مد نظر فدراسیون است، اضافه کرد: حامد یکی از مفاخر بسکتبال ایران است و از مدت‌ها پیش قصد داشتیم برای او یک مراسم ویژه بگیریم تا با خاطره‌ای خوش از میادین ملی به عنوان بازیکن خاحدافظی کند اما اتفاقاتی رخ داد که این موضوع میسر نشد. در سال ۱۴۰۳ به دنبال آن هستیم با تدارک یک رویداد خاص در قالب تیم ملی و یا جمعی از ستارگان بسکتبال و در فضایی شایسته تقدیر از این بازیکن ارزشمند بسکتبال ایران، مراسمی در حد نام و شان او بگیریم. در گذشته چند بازیکن دیگر هم از جمع ما جدا شده‌اند که این اتفاق خوب برای آنها صورت نگرفت و شاید این فرصتی باشد تا آنها را هم در این برنامه ببینیم.

وی همچنین گفت: در ابتدای سال تیم شهرداری گرگان به عنوان نماینده ایران باید در سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به میدان برود که برای این تیم هم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم با راه‌یابی به فینال، نتایج خوبی را رقم بزند. در بانوان هم روند خوبی را طی کردیم و به نظر من عملکرد آنها مثبت بود. البته شاید النی دیگر با ما نباشد و برای آنکه زمان و فرصت را از دست ندهیم در حال بررسی شرایط با گزینه‌های دیگر هستیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان درباره ساخت و ساز این فدراسیون و صحبت‌هایی که قبلا مطرح شده بود، افزود: زمینی که برای این کار در نظر گرفته شده بود، تغییر کرد و زمین جدید در حال حاضر در اختیار است تا کار را آغاز کنیم. این زمین ۴ هزار ۸۰۰ متر است و با برطرف کردن موانعی که بر سر راه است، ساخت و ساز را آغاز خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha