۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85419580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ میلیارد ریال برای نصب نمادهای نوروزی گناباد تخصیص یافت

گناباد- ایرنا- شهردار گناباد گفت: ۴۰ نماد نوروزی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال تهیه و در آستانه تعطیلات نوروزی در نقاط مختلف این شهر نصب شد.

مهران حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص آماده سازی شهر گناباد برای میزبانی از مسافران نوروزی افزود: این شهر به دلیل آن که دروازه ورودی استانهای جنوبی به خراسان رضوی و دارای آثار تاریخی متعدد و به خصوص قنات قصبه به عنوان نخستین اثر ثبت جهانی استان خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی است از ظرفیتهای زیادی برای جذب مسافر و گردشگر برخوردار است.

وی اضافه کرد: بر این اساس آماده سازی شهر گناباد برای استقبال بهار و مسافران نوروزی از نیمه بهمن ماه آغاز شده است و تاکنون علاوه بر نمادهای نوروزی افزون بر ۱۰ هزار متر ریسه رنگی در سطح این شهر نصب و ۲۰ کیلومتر از جداول معابر عمومی رنگ آمیزی شد.

او ادامه داد: در راستای تردد بهتر شهروندان و مسافران، بهسازی و روکش آسفالت معابر و ورودیهای این شهر با هزار و ۵۰۰ تن آسفالت انجام و معابر بیش از ۶۰ کوچه شهر با ۷۵ تن آسفالت لکه گیری شده است.

۱۰ میلیارد ریال برای نصب نمادهای نوروزی گناباد تخصیص یافت

کاشت ۱۲۴ هزار گل در شهر گناباد
شهردار گناباد گفت: واحد فضای سبز شهرداری گناباد ۱۰۰ هزار بوته گل تولید و ۲۴ هزار بوته برای کاشت در معابر عمومی و پارکها و فضای سبز در آستانه تعطیلات نوروزی تهیه کرده است.

حسین زاده افزود: بیش از ۲ هزار اصله نهال از گونه های "توت کاکوزا، نارون پینیومری، اقاقیا پیوندی، زبان گنجشک" و درختان مثمر در سطح شهر کاشته شده است.

وی ادامه داد: در راستای نظم دهی به فضای سطح شهر گناباد در آستانه تعطیلات نوروزی تاکنون ۶۵ مورد صدور اخطاریه جمع آوری نخاله از سطح شهر و سد معبر، ساماندهی وانت بارها به صورت روزانه انجام و ۱۸۲ مورد اخطاریه به مالکان زمینهای رها شده و تابلوهای غیر مجاز تبلیغاتی صادر شد.

شهردار گناباد گفت: نصب ۲۵۰ عدد تابلو ترافیکی، ۵۰ هزار متر خط کشی معابر، رنگ آمیزی سرعت گیرها و خطوط عابر پیاده، نصب ۳۰۰ عدد میل باتوم و ۵۰ عدد بشکه ترافیکی از اقدامات سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری گناباد بوده است.

گناباد پنج هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که از این مقدار، هزار و ۸۰۰ هکتار مربوط به محدوده مرکزی این شهر است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد و ۴۵ هزار نفر از این جمعیت در شهر گناباد و بقیه در شهرهای "کاخک، بیدخت و روشناوند" و ۱۱۲ روستای آن ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha