۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85419765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۹۳۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان همدان

۲۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85419765
پرداخت ۹۳۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان همدان

همدان- ایرنا- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بحران‌های خسارت‌زا در بخش کشاورزی گفت: تاکنون ۹۳۰ میلیارد ریال به خسارت دیدگان زیر پوشش بیمه خسارت در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، احمد قدیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: غرامت تعیین شده از سوی صندوق بیمه برای بخش کشاورزی در سال زراعی جاری بیش از یک هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: به منظور آگاهی تولیدکنندگان بخش کشاورزی در بخش‌هایی اعم از زراعت، باغبانی، دامداری‌ها و زنبورداران اقدامات آموزشی، اطلاع‌رسانی و تبلیغی صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاوری استان همدان یادآور شد: در سال ۱۴۰۲، معادل ۱۰۷ هزار میلیارد ریال در استان بر اثر سرمازدگی، سیلاب و خشکسالی به تولیدات و زیر ساخت‌های تولیدی خسارت وارد شده است.

وی افزایش چتر پوشش بیمه‌ای را عاملی مهم در کاهش اثرات خسارت به تولیدکنندگان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان عنوان کرد.

قدیمی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به زنبورستان‌ها و صاحبان کلنی زنبور یکی دیگر از اقدامات مهم است اضافه کرد: این امر سبب می‌شود در صورت نیاز به سمپاش شیمیایی علیه آفات و بیماری‌ها از خطرات ناشی از آن در امان بمانند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان سرمازدگی در باغ ها طی اوایل سال و پس از شکوفایی درختان را از حوادث غیرمترقبه برشمرد و خاطرنشان کرد: از سوی معاونت تخصصی، مدیریت باغبانی و مدیریت‌های شهرستان‌ها آموزش‌های لازم به باغداران در این زمینه داده شده است.

وی تصریح کرد: از اداره کل هواشناسی نیز درخواست شده با اطلاع‌رسانی به موقع و موثر در این زمینه با متولیان بخش کشاورزی همراهی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha