«ویلای ساحلی» اکران آنلاین می‌شود/انتشار «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی

تهران- ایرنا- اکران آنلاین فیلم سینمایی «ویلای ساحلی»، انتشار نسخه ویژه نابینایان فیلم «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی، آماده‌سازی فیلم کوتاه «دوتایی» و معرفی آثار منتخب رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه» عنوان چند خبر سینمایی است‌.

به گزارش ایرنا، در این هفته سه فیلم سینمایی اکران آنلاین می‌شوند. فیلم «والدین امانتی» در ژانر کمدی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان از ساعت ۸ شب دوشنبه ۲۸ اسفند، «قطع فوری» در ژانر درام از ساعت ۸ شب چهارشنبه اول فروردین و «ویلای ساحلی» در ژانر کمدی از ساعت ۸ شب جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳ اکران آنلاین خود را آغاز می‌کنند.

«ویلای ساحلی» اکران آنلاین می‌شود/انتشار «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی
فیلم «ویلای ساحلی»

«ویلای ساحلی» به خانه مخاطبان می‌آید

«ویلای ساحلی» ساخته کیانوش عیاری بلافاصله پس از اکران پرده به اکران آنلاین می‌آید. فیلم سینمایی «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری و تهیه‌کنندگی رضا رخشان است. رضا عطاران در این فیلم طنز نقش برادرزن یونس را برعهده دارد و پژمان جمشیدی هم در نقش یونس بازی می کند.

ریما رامین‌فر، فرگل فربخش، یوسف خسروی و علی پناهی نیز در «ویلای ساحلی» بازی کرده‌اند. این فیلم شووار کریم‌زاده را نیز به عنوان بازیگر معرفی کرده و زنده‌یاد کیومرث پوراحمد نیز در فیلم عیاری ایفای نقش کرده است.

داستان فیلم «ویلای ساحلی» در یکی از شهرهای شمالی اتفاق می‌افتد. ماجرا از این قرار است که مردی به نام چاوش که صاحب یک ویلاست، می‌خواهد همراه دخترش که در دانشگاهی در خارج از کشور پذیرش شده است، برای ۶ ماه به سفر برود و ویلا را به مردی به نام یونس می سپارد. یونس همراه همسر و سه فرزندش ساکن ویلا می شوند و سپس برادرزن یونس هم از راه می رسد و از آن به بعد شاهد وقوع اتفاقات زیادی هستیم.

حسین قناعت «والدین امانتی» را می‌آورد

نویسنده، تهیه کننده و کارگردان «والدین امانتی» حسین قناعت است. در خلاصه داستان اثر آمده است: در یکی از روستاهای شمال که بیشتر زمین‌های کشاورزی و بخشی از جنگل‌هایش تبدیل به ویلاهایی برای اسکانِ مسافران تهرانی شده است، خواهر و برادری دوازده و ده ساله، زندگی می‌کنند که با دیدنِ علایق و نحوه زندگی کودکان همسنِ شهری‌شان به این نوع زندگی علاقه‌مند می‌شوند و رغبتی به زندگی با خانواده خودشان ندارند. درختی سخنگو این آرزوی آنها را برآورده می‌کند به شرطی که آنها هم برای حفظ درختان جنگل کمک کنند.

بیژن بنفشه خواه، شبنم قلی خانی، پارسیا شکوری، عسل قرائی، آناهیتا همتی، رامین ناصرنصیر، یوسف صیادی، بهنوش بختیاری، مرتضی زارع، فاطمه هاشمی، عباس محبوب، مهسا ایرانیان، رها آقازاده، شهرام قائدی و نادر سلیمانی برخی از بازیگران فیلم «والدین امانتی» هستند.

«ویلای ساحلی» اکران آنلاین می‌شود/انتشار «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی
فیلم«قطع فوری»

«قطع فوری»؛ عاشقانه‌ای با زلزله پنج ریشتری

«قطع فوری» دیگر فیلم اکران آنلاین، بر اساس طرحی از مریم بحرالعلومی به نویسندگی و کارگردانی او در روزگار همه‌گیری بیماری کرونا تولید شده است. این فیلم آخرین نقش‌آفرینی زنده یاد علی انصاریان است و قصه‌ای عاشقانه در شبی را روایت می‌کند که زمین لرزه‌ای پنج ریشتری، تهران را می‌لرزاند.

سامان صفاری، افسانه کمالی، غزال نظر، علی کیان‌ارثی، محمدرسول صفری، یاسمن ترابی، سادیا جلالی‌پور، علی یعقوبی، خشایار بحرالعلومی، احمدرضا معراجی، علی اردلان، رامینا حسینی، گلبرگ محمدی، آرمان درویش و روشنک عجمیان، با هنرمندی شقایق فراهانی، سوگل طهماسبی و سیاوش چراغی‌پور، الهه منصوریان، سیداحمد حسینی، ساسان کریمی و علی انصاریان بازیگران «قطع فوری» هستند.

«دوتایی» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «دوتایی» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا نظافتی با پایان یافتن مراحل فنی، آماده نمایش شد.محمدرضا نظافتی و تارا ارژنگی بازیگران این اثر هنری هستند.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «دوتایی» آمده است: «جوانی به نام کاوه پس از ۸ سال بی خبری از نامزدش، او را پیدا می‌کند، کاوه که خودش ۸ سال پیش به یکباره ناپدید می‌شود حالا به سراغ نامزدش عفت می‌آید تا با او مراسم ازدواجشان را برگزار کنند اما عفت بنا به دلایلی نامعلوم حاضر به ازدواج با کاوه نیست و این بزرگترین معمای ذهنی و چالش درونی کاوه است. حال کاوه تلاش می‌کند تا پرده از این راز بزرگ در ۸ سال دوری‌اش از عفت، بردارد.»

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: محمدتقی احمدزاده، دستیار دوم کارگردان: محمدعلی شانه‌ایی، مدیر تولید: سپیده سلیمی، روابط عمومی: نرگس زارعی، مدیر تصویر برداری: حسین سلیمی، دستیار اول تصویر: فروزان حسنیان، دستیار دوم تصویر: شهاب کریمی، مدیر صدابرداری: مهران احمدی، دستیار صدابردار: ادو ابرون، تدوین: محمد تقی احمدزاده، گریم: زهرا رضایی، طراح صحنه و لباس: مسعود حیدری، منشی صحنه: مهتاب قامتی، استوری برد: حمیدرضا نظافتی، آذین پورکهنوجی و طراح پوستر: پیمان طاهری پور اشاره کرد.

انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده» با صدای پیمان معادی

گروه سوینا در تازه‌ترین فعالیت خود، نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی کلاسیک «پدرخوانده» به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا را با صدای پیمان معادی دوشنبه ۲۸ اسفندماه منتشر می‌کند. نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده است و متن روایت این فیلم را محدثه واعظی‌پور و شیدا محمدطاهر نوشته‌اند. این برنامه با صدابرداری رامتین ناهید ضبط شده و مسعود زرگران نیز صدای آن را تدوین و میکس کرده است.

نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «پدرخوانده» روز دوشنبه ساعت ۱۹ در سایت سوینا منتشر می‌شود.

این گروه پیشتر نسخه توضیح‌دار فیلم‌های سینمایی کلاسیک «کازابلانکا» با صدای سحر دولتشاهی، «دزد دوچرخه» با صدای محسن بهرامی، «بر باد رفته» با صدای شبنم مقدمی، «روانی» با صدای حبیب رضایی، «در بارانداز» با صدای الهام کردا، «دزیره» با صدای هنگامه قاضیانی، «ربه‌کا» با صدای ترانه علیدوستی و... را منتشر کرده است.


آثار منتخب رویداد فیلمنامه نویسی «کودکان غزه» معرفی شدند

بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بیش از ۳۰۰ اثر در دو بخش طرح فیلمنامه بلند و کوتاه داستانی به دبیرخانه رویداد فیلمنامه‌نویسی کودکان غزه ارسال شده بود که از میان آنها ۱۰ اثر معرفی شدند.

هیأت انتخاب این رویداد فیلمنامه‌نویسی متشکل از نصرت‌اله تابش، داریوش یاری و حامد باشه‌آهنگر، پس از بررسی آثار رسیده ۱۰ اثر را به این شرح معرفی کردند:

۱- «اردو» به نویسندگی حسان پرنده

۲- «امضای دستی» به نویسندگی رضوان پارسا

۳- «این جنگ نیست» به نویسندگی بهروز نشان

۴- «پرده نقاشی» به نویسندگی فاطمه ذوقی نیا

۵- «پرواز آرزوها» به نویسندگی مصطفی نظری‌زاده

۶- «پوتین‌های آغشته» به نویسندگی امین لطفی شهپر

۷- «تنها زیر آوار» به نویسندگی سید مجید موسویان

۸- «قایم باشک» به نویسندگی زهرا جعفری زاده

۹- «کلید بازگشت» به نویسندگی محمدرضا بحرانی

۱۰- «S.K.C»

از بین طرح فیلمنامه‌های ارسالی، صاحبان آثار منتخب به جلسه داوری برای ارائه حضوری (PITCH) دعوت می‌شوند و در نهایت، سه طرح فیلمنامه برتر رویداد، مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی برای نگارش فیلمنامه بلند سینمایی قرار می‌گیرند. همچنین به این ۱۰ طرح فیلمنامه برگزیده رویداد نیز لوح تقدیر و جوایز مالی اهدا می‌شود.

رویداد فیلمنامه‌نویسی «کودکان غزه» با هدف «اشاعه فرهنگ مقاومت» و «توجه به مظلومیت کودکان فلسطین» در دو بخش طرح فیلمنامه بلند و کوتاه داستانی به منظور زمینه‌سازی برای ساخت آثار ارزشمند در این حوزه برای شرکت در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha