۲۱ تیم راهداری نوروزی در جاده‌های خراسان‌شمالی مستقر شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۰۰ نفر راهدار در قالب ۲۱ تیم برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروز ۱۴۰۳ در جاده های مختلف استان مستقر شدند. 

محمد مشتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: راهداران در ۲۲ راهدارخانه و نیز در محورهای مختلف برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی در حال آماده باش و همچنین ۱۲۴ اپراتور ماشین آلات راهداری آماده خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ گردنه استان به طول بیش از ۶۰۰ کیلومتر به صورت شبانه روزی زیر پوشش خدمات راهداران است افزود: ۲۰۱ دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح نوروز به کار گرفته می شود که این ناوگان شامل ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی کاربران جاده ای در خصوص آخرین وضعیت اطلاعات راه‌های استان و ثبت شکایت حمل و نقل و مشاهدات رخدادهای جاده ای است.

طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان هم ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha