۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85420618
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۱۸۳ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی گیلان تخریب شد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85420618
۱۸۳ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی گیلان تخریب شد

رشت - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اجرای حکم تخریب ۱۸۳ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

صالح محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین اجرای حکم تخریب بنا در این مدت (از فروردین تا بهمن ماه) در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه و فومن و شفت اتفاق افتاده است.

وی افزود: تخریب ۱۹ واحد یک شهرک مسکونی در بندرکیاشهر، دیوارکشی و پی‌ریزی از جمله عمده موارد تخریب بنا در این مدت بوده‌است.

محمدی بیان کرد: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی جامعه به خطر می‌افتد از اینرو تغییر کاربری این اراضی خط قرمز سازمان جهاد کشاورزی است.

وی از هم استانی‌ها خواست تا در حفظ اراضی کشاورزی کوشا باشند و قبل از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در این اراضی استعلام‌های لازم را برای جلوگیری از عواقب قانونی دریافت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: گیلانیان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی به ویژه در ایام نوروز می‌توانند موضوع را به سامانه ۱۳۱ یا پلیس زمین اطلاع دهند.

بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

این خطه بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha