۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85420649
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ تاکسی فرسوده در ارومیه نیاز به نوسازی دارد

۲۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85420649
۶۰۰ تاکسی فرسوده در ارومیه نیاز به نوسازی دارد

ارومیه- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نوسازی ناوگان شهری یکی از اولویت‌های سال بعد مدیریت شهری است تا در قالب آن ۶۰۰ تاکسی پیکان فرسوده این شهر نیز نوسازی شوند.

حجت الاسلام محمد خلیل‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه نوسازی تاکسی‌های شهری سال‌هاست که به فراموشی سپرده شده که نیاز است تا شهرداری برنامه ریزی های لازم را در جهت نوسازی تاکسی ها با اخذ اعتبارات لازم و با مشارکت یکی از بانک‌های عامل با اعطای تسهیلات به تاکسی داران در دستورکار ویژه خود قرار دهد.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری اضافه کرد: در سال گذشته ۵۵ دستگاه اتوبوس شهری خریداری و وارد چرخه خدمت به شهروندان شد و تعدادی از اتوبوس‌ها هم در اقدامی قابل تحسین توسط همکاران سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بازسازی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: با توجه به ارسال لایحه پرداخت مبلغ یارانه ماهانه در راستای کمک هزینه نگهداری اتوبوس‌های شهری در جهت کمک به اتوبوس داران، شهرداری باید با لایحه جداگانه ای برای پرداخت یارانه به تاکسی‌های فرسوده سطح شهر نیز که در حال خدمت به شهروندان هستند، اهتمام ویژه داشته باشد.

خلیل‌پور با اشاره به لزوم پرداخت پاداش پایان سال برای رانندگان استیجاری افزود: باتوجه به اینکه رانندگان استیجاری نظیر دیگر همکاران شهرداری ۱۲ ماه در مجموعه زحمت می کشند، شهرداری پرداخت مبلغی را به عنوان عیدی و یا پاداش پایان سال را از محل ردیف بودجه رفاهی در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایرنا، خودروهای مدل ۱۳۹۱ به پایین از نظر استاندارد فرسوده حساب می‌شوند و از این رو سه هزار و ۷۰۰ خودرو در ارومیه مدل ۱۳۹۱ به پایین است که باید برای به روزرسانی سیستم حمل و نقل تصمیمات جدی گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha