ظرفیت شبکه آبرسانی چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال بارش‌های سیل‌آسا، ظرفیت شبکه آبرسانی این استان افزایش پیدا کرد.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، فردوس کریمی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: پس از هشدار قرمز از سوی هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیل در استان، شرکت آب منطقه‌ای تمهیداتی برای مقابله با سیل پیش‌بینی کرد.

وی افزود: در این راستا با توجه به احتمال کدورت منابع آب در چهارمحال و بختیاری افزایش ظرفیت آب‌رسانی طرح حضرت قمربنی‌هاشم (ع) استان برای تأمین آب جایگزین به شهرستان‌های پایین‌دست در دستور کار قرار گرفت تا شهروندان دغدغه‌ای نداشته باشند.

کریمی تصریح کرد: به‌همین منظور تجهیزات و ماشین‌آلات مناسب برای مقابله با حوادث احتمالی در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری تدارک دیده شد.

وی یادآور شد: همچنین مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده‌باش کامل هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این راستا گروه‌های گشت و بازرسی فعال شده‌اند و اطلاع‌رسانی مورد نیاز از سوی رسانه‌های گروهی و فضای مجازی به مردم انجام شده است.

وی گفت: در ۲ ماه اخیر ۴۷ کیلومتر لایروبی و ۱۳ کیلومتر آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها انجام شد.

کریمی تاکید کرد: در این مدت چهار کیلومتر ساحل‌سازی رودخانه‌های‌ چهارمحال و بختیاری انجام شده است و امیدواریم در بارش‌های آینده حادثه ناگواری رخ ندهد.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی پرقدرت از روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری فعال و پیش‌بینی می‌شود این سامانه در برخی نقاط استان بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران به‌همراه داشته باشد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha