۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85421655
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

میانگین سرقت در گلستان ۱۴ درصد کمتر شد

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85421655
میانگین سرقت در گلستان ۱۴ درصد کمتر شد

گرگان- ایرنا- فرمانده انتظامی گلستان گفت: مبارزه با انواع سرقت یکی از اولویت‌های همیشگی این نهاد است که در نتیجه آن با تلاش‌های صورت گرفته میانگین سرقت امسال استان نسبت به سال قبل ۱۴ درصد کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار محمدسعید فاضل‌دادگر روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در مبارزه با سرقت‌های مسلحانه که در گلستان بیشتر با سلاح شکاری برای سرقت‌های موتورسیکلت و موبایل استفاده می‌شود، شاهد کاهش ۱۸ درصدی هستیم.

وی با بیان این که بیشترین سارقین خرد را افراد معتاد تشکیل می‌دهند گفت: هرگاه با اجرای طرح‌های ضربتی، اقدام به دستگیری معتادان شد، به تبع آن بخش عمده‌ای از سرقت‌ها کاهش می‌یافت.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: ظرفیت کم مراکز نگهداری معتادین از دغدغه‌های اصلی استان است که با توجه به اقدامات انجام شده برای سال آینده ظرفیت مراکز افزایش خواهد یافت.

فاضل‌دادگر ادامه داد: ۲۷ درصد مجموع سرقت‌های استان کشف شده و آنچه باعث رنجش مردم گلستان‌ شده، افزایش سرقت‌های خرد از سوی معتادین است.

وی ادامه داد: در حوزه اقدامات پلیس آگاهی، در سال جاری ۳۹ طرح مختلف انجام شد که به‌دنبال آن، ۷۳۰ سارق دستگیر و هزار و ۴۵۵ فقره سرقت هم کشف شد.

وی با بیان این که در حوزه راهور و پلیس راه نگرانی‌هایی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تصادفات درون شهری امسال ۷۱ نفر جان خود را از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۳۸ نفر معادل ۳۵ درصد کمتر است.

فاضل دادگر افزود: ۴۷ درصد فوت شدگان موتورسواران و ۳۸ درصد هم عابرین پیاده بودند.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: در همین راستا برخورد با موتورسواران متخلف و حادثه‌ساز در استان آغاز شد که فقط در چهار ماه گذشته، افزون بر چهار هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف گردید.

فاضل‌دادگر گفت: در گلستان، مساله موتورسواران از بی‌نظمی به ناامنی رسیده و در سرقت‌ها، خشونت‌ها، مزاحمت‌ها، نزاع‌ها و سایر موارد مشابه یک پای موارد موتورسواران هستند.

وی ادامه داد: در حوادث ترافیکی حوزه پلیس راه امسال ۳۷۵ نفر فوتی کردند که ۲۹ نفر معادل ۹ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده و تعداد مجروحین این بخش هم با ۳۸ درصد افزایش به چهار هزار و ۳۶۹ نفر رسید.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha