عیادت استاندار هرمزگان از بیماران با ۱۱ دستگاه دیالیز پیشرفته

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: همزمان با ساخت مراکز درمانی جدید و ضرورت تمرکز بر تامین تجهیزات و نیروی انسانی، ۱۱ دستگاه دیالیز جدید و پیشرفته در بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس نصب و راه‌اندازی شد و شمار آن هم‌اکنون به ۱۶ دستگاه رسید.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز دوشنبه در حاشیه عیادت از بیماران بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، با اشاره به اینکه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس پیش از این پنج دستگاه دیالیز داشته است، افزود: با همکاری صنایع مستقر در استان، ۱۱ دستگاه دیالیز جدید خریداری و تحویل این بیمارستان شد.

وی، یکی از ضعف‌های موجود در حوزه تجهیزات را مربوط به بخش دیالیز عنوان کرد و افزود: این موضوع سبب رنج بیماران شده بود اما با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس و همکاری صنایع مستقر در استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی این مشکل نیز مرتفع شده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، با اشاره‌ به نشست مشترک سال گذشته در خصوص روند تامین تجهیزات مرکز دیالیز نیز گفت: بخش نخست تجهیزات خریداری و به کشور وارد شد که در مرکز دیالیز قرار گرفت اما بخش دیگر به دلیل رفع مشکل واردات در اثر تحریم امروز به بیماران تقدیم شد؛ مرحله دیگری از تجهیزات نیز خریداری شده که در سال جدید به استان وارد می‌شود و علاوه بر بندرعباس برحسب نیاز شهرستان‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

دوستی، همکاری دولت، نمایندگان مجلس و صنایع مستقر در استان را گام مثبتی برای کاهش مشکلات درمانی مردم دانست و گفت: تجهیزات پزشکی یکی از مسائل اساسی در حوزه درمان است، در کنار ساخت بیمارستان‌ها و ساختمان‌های جدید باید بر تامین تجهیزات و نیروی انسانی نیز تمرکز کرد.

گفتنی است؛ استاندار هرمزگان به همراه نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، خلیل قاسمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، غلامعلی جاودان رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی دیگر از مسئولان استان با حضور در بخش دیالیز بیمارستان شهید محمدی بندرعباس، از بیماران عیادت کردند و با اهدای گل فرا رسیدن سال نو را تبریک گفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha